URL فارسی یا انگلیسی؟
URL فارسی یا انگلیسی ؟کدام برای سئو بهتر است؟
سلام به همراهان آکادمی ساسان درویشپور😍😘
همونطور که از تیتر پست متوجه شدید بحث امروزمون درباره آدرس سایت(URL) هست
قراره بررسی کنیم URL فارسی بهتر است یا انگلیسی.
اما قبل از بررسی این مورد بیاید چند نکته در مورد اینکه محتواچیست؟ و چه نکاتی رو باید رعایت کنیم صحبت کنیم.
محتوا چیست؟
تولید محتوا فرآیند ایجاد و برنامه ریزی محتوایی است که در دسترس، مفید و موثر در جذب مخاطب شما باشد.
محتوای عالی می تواند مخاطب را آموزش دهد و برای خوانندگان شما ارزش ایجاد کند.
درک فرآیند تولید محتوا می تواند به شما در دستیابی به مخاطب هدف، ایجاد اعتماد و ایجاد رابطه بلندمدت با مشتریان کمک کند.
در این مقاله مراحل لازم برای ایجاد استراتژی محتوا را بررسی میکنیم
تولید محتوا فرآیند ایجاد و انتشار محتوای اطلاعاتی در اشکال مختلف مانند کاغذهای سفید، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها و کاغذهای سفید است.
این فرآیند شامل انجام تحقیقات، ایجاد ایدهها، تولید ایدههای استراتژیک و تبلیغ محتوا برای مخاطبان هدف است.
اغلب هدف از تولید محتوا جذب و حفظ مشتریان است.
محتوا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
ایجاد وبلاگ های جذاب و مرتبط، کاغذهای سفید یا اینفوگرافیک ها می تواند بازدیدکنندگان را به یک وب سایت جذب کند.
هنگامی که بازدیدکنندگان از خدمات و محصولات یک شرکت مطلع شوند، ممکن است به خرید آنها علاقه نشان دهند.
ایجاد محتوا شامل ایجاد مخاطبین هدف شما، به اشتراک گذاری اطلاعاتی است که با آنها طنین انداز می شود و انواع محتوا را در پلتفرم هایی که مرتباً از آنها بازدید می کنند، پست می کنند.
چرا تولید محتوا مهم است؟
محتوایی که ایجاد میکنید میتواند یک دارایی برای کسبوکار شما باشد.
زیرا به مشتریان، خوانندگان و مشتریان احتمالی شما اجازه میدهد تا اطلاعاتی را که برای تصمیمگیری آگاهانه خرید نیاز دارند، به دست آورند.
برخی از دلایل ضروری بودن تولید محتوا عبارتند از:
1.برای مخاطب ارزش قائل می شود
اطلاعاتی که از طریق محتوا به اشتراک می گذارید می تواند برای مخاطب شما ارزش ایجاد کند و به مخاطب کمک کند تا راه حلی برای مشکلات خود پیدا کند.
محتوای شما می تواند خوانندگان را آموزش، الهام بخش و سرگرم کند.
2.برند ایجاد می کند
محتوایی که به اشتراک می گذارید به مشتریان کمک می کند تا نظر خود را درباره یک برند شکل دهند.
به اشتراک گذاری مداوم اطلاعات ارزشمند و آموزنده می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و اطمینان حاصل کند که مشتریان شما برند را به خانواده، همکاران و دوستان خود توصیه می کنند.
3.مشتریان بالقوه را جذب و درگیر می کند
پست های وبلاگ آموزنده یا مقالات سفید برای ایجاد شهرت نزد کاربران و مشتریان بالقوه ضروری هستند.
با آموزش دادن به مشتریان، اعتمادسازی می کنید و مشکلات مشتریان را حل می کنید.
4.رشد کسب و کار
رشد کسب و کار شما از طریق محتوا یک استراتژی بلند مدت است و به شما کمک می کند به مخاطبان هدف خود برسید.
همچنین، محتوای باکیفیت میتواند ترافیک، تبدیلها و سرنخهای بیشتری را به همراه داشته باشد.
5.یک برند را به عنوان پیشرو در صنعت قرار می دهد
با محتوای بسیار موجود در اینترنت، پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز برای مشتریان ممکن است دشوار شود.
وقتی محتوایی ایجاد میکنید که ارزش اضافه میکند، میتوانید خود را بهعنوان متخصص موضوعی معرفی کنید که مشتریان میتوانند به او اعتماد کنند و از او پیروی کنند.
نمونه های تولید محتوا
✅وبلاگ ها
✅کتاب های الکترونیکی
✅اینفوگرافیک
✅ویدیو
و…
حالا که با تولید محتوا آشنا شدیم وقتشه بفهمیم برای آدرس دهی URL فارسی یا انگلیسی؟کدوم بهتر است؟
نظر شما چیه؟🤔
بهتر است قبل از هر چیز یک تعریف کوتاه از URL داشته باشیم.
URL چیست؟
URL در فضای وب، مخفف عبارت Uniform Resource Locator است.
در واقع این عبارت، آدرسی مشخص برای صفحات مختلف وب سایت هاست
URL همان آدرسهایی است که شما با کلیک کردن روی آن به صفحه مورد نظرتان هدایت میشوید.
قطعا کلمه سئو در حوزه طراحی وبسایت به گوشتون خورده.
حالا باید بررسی کنیم برای سئو URL فارسی بهتره یا انگلیسی؟
برای سئو URL فارسی بهتره یا انگلیسی؟
عده زیادی باور دارند استفاده از آدرس فارسی باعث بهبود سئو سایت میشود و برخی هم معتقدند که گوگل URL انگلیسی را بهتر ایندکس میکند.
اما پاسخ درست کدام است؟🤔
گوگل بیش از 200 فاکتور را برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بررسی میکند.
این عدد خیلی بزرگ است و ممکن است شناخت و توجه به همه آنها در یک محتوا کار دشواری باشد.
دربین تمام این فاکتورها برای گوگل 4 فاکتور اصلی مثل : تگ عنوان، متن خود محتوا، انکرتکست لینک و آدرس صفحات بسیار مهم است.
همانطور ک مبینید آدرس صفحه یکی از این چهار فاکتور اصلی است
از بین این چهار فاکتور اولین چیزی که گوگل میبیند، همین آدرس صفحات سایت یا URL است.
در واقع آدرس سایت دروازه ورود گوگل به محتوای صفحه است.
پس میبینید که آدرس صفحات سایت میتوانند بسیار مهم و اثرگذار باشند.
برای اینکه بتونید سئو سایتتون رو بالا ببرید میتوانید با همکاران ما مشاوره رایگان داشته باشید.
نظر گوگل درباره زبان آدرس صفحه سایت چیست؟
میدانیم که رتبه بندی سئو توسط گوگل انجام میشود و مهم است که طبق نظر او عمل کنیم.
جان مولر از متخصصین گوگل و تحلیلگر وبمستر صریحا اعلام کرده است:
“رباتهای گوگل به راحتی صفحاتی که آدرس آنها به زبان غیرانگلیسی است را ایندکس میکنند و در این زمینه مشکل و مانعی وجود ندارند..”
پس میبینیم برای گوگل تفاوتی نمیکند که از زبان فارسی استفاده کنیم یا زبان انگلیسی.
قطعا با خود میگویید:خدا را شکر این مشکل هم حل شد” اما باید بگویم جان مولر یک نظر دیگر هم دارد.
جان مولر میگوید:
“بهتر است به جای این که در مورد زبان URL صفحات بحث کنید، به این فکر باشید که چطور میتوانید آدرس صفحات را به بهترین شکل برای کاربر بهینه کنید”
اگر میخوای بدونی بهینه کردن آدرس صفحات چگونه انجام میشه حتما پست رو تا انتها بخون👇
درست است که ادرس یک صفحه جز محتوای اصلی آن صفحه نیست اما میتواند به مخاطب در پیدا کردن مقصد هدف خود کمک کند.
Brian Dean در سایت خود به نام backlinko که مرجعی برای آموزش سئو است، میگوید:
“آدرس صفحات سایت دوستدار سئو، آدرسهایی هستند که برای رفع نیازهای کاربران و جستجوگران طراحی شدهاند. به طور خاص، URLهای بهینهسازی شده برای SEO معمولا کوتاه و غنی از کلمات کلیدی هستند.”
با صحبتهای Brian Dean متوجه میشویم که باید دو مورد کوتاه و غنی از کلمات کلیدی بودن وبسایت بسیار مهم است
در ادامه سه مورد از مهم ترین موارد بهینه کردن ادرس سایت را بیان کردیم
1.آدرس صفحات سایت خود را کوتاه کنید
کوتاه بودن شرط اول بهینه بودن است.
زیرا URLهای طولانی گوگل و سایر موتورهای جستجو را گیج میکنند.
اگر آدرس صفحه شما کوتاهتر باشد، گوگل به راحتی میتواند موضوع آن صفحه را پیدا کند.
همچنین کوتاه بودن آدرس صفحات میتواند به اشتراک گذاری آنها توسط کاربران کمک بیشتری کند.
urlهای انگلیسی به مراتب از urlهای فارسی کوتاهتر هستند و این یک برتری به حساب میآید.
دلیل آن هم این است که نشانیهای فارسی آن چیزی نیست که شما در مرورگر میبینید بلکه پس از کپی شدن به شکل زیر در میآیند:
این کاراکترها برای کاربران نامفهوم و غیرقابل درک هستند و باعث طولانیتر شدن آدرس نیز شدهاند. در حالیکه در مرورگر به شکل زیر است:
2.URL ها را با عنوان صفحه مطابقت دهید.
بهترین ساختار URL برای موفقیت سئو این است که با محتوای وب سایت مطابقت داشته باشد.
URL شما یکی از اولین مواردی است که خزنده های موتور جستجو بررسی می کنند.
اکثر مدیران وب سایت این کار را به طور طبیعی انجام می دهند.
اما ایده خوبی است که دوباره بررسی کنید که URL و عنوان صفحه شما مطابقت دارند و یا خیر.
3.از کلمات کلیدی استفاده کنید.
مانند هر چیزی در دنیای سئو، اگر بتوانید کلمه کلیدی مربوطه را در جایی وارد کنید، این مزیت بزرگی برای بهینه سازی شما خواهد بود.
هنگام ایجاد URL های مناسب سئو، تمام تلاش خود را بکنید تا کلمه کلیدی اصلی را در آن وارد کنید.
کلمه کلیدی اصلی خود را برای آن صفحه خاص در نظر بگیرید و مطمئن شوید که در جایی از آدرس اینترنتی خود از آن استفاده می کنید.
اگر آدرس های اینترنتی شما به محتوای صفحه مرتبط هستند، احتمالاً شما قبلاً به طور طبیعی این کار را انجام داده اید.
تابه الآن متوجه شدیم در گوگل ادرس URL فارسی باشد یا انگلیسی تفاوت چندانی ندارد.
اما نکته حائض اهمیت بهینه بودن ادرس URL است.
ادامه دارد.....
منتظر پینشهادات ، انتقادات و سوالات شما عزیزان هستیم .بدرود👋
درباره نرگس حاجی حسینی
نرگس حاجی حسینی هستم. فارقالتحصیل مهندسی نرم افزار درسال 1402 . در حوزه طراحی وب و تولید محتوا حدود 2سال فعالیت دارم. علاقه مند به طراحی سایت وهمیشه در دنیای تکنولوژی به دنبال اپدیت نگه داشتن خودم هستم.در تیم آکادمی ساسان درویش پور به عنوان نویسنده و تولید کننده محتوا در خدمت شما عزیزان هستم
نوشتههای بیشتر از نرگس حاجی حسینی12 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام ممنون از محتوای خوبتون من خیلی سردرگم بودم وهمش استرس این رو میکشیدم که کدوم خوب هست
سلام وقت بخیر
خوشحالیم که مفید واقع بود براتون
موفق وسربلند باشید
سلام ممنون از مطلب بسیار مفیدتون من به شخصه آدرس url رو انگلیسی ترجیح میدم چون چه موقع باز شدن آدرس در نوار ادرس برخی مرورگرها بصورت کاراکترهای عجیب نشون میدن و هم وقتی بخوای آدرس رو برای کسی بفرسی مسلما انگلیسی کوتاه تر و خواناتر هستش
اما سوالی هم دارم که میدونم اینجا جاش نیست ولی واقعا نیاز دارم من وقتی از پیج خودم View Page Source میگیرم تمام نوشته های فارسی من در page source بصورت کاراکترهای عجیب غریب نمایش داده میشه دلیلش چی میتونه باشه و چطوری میتونم رفعش کنم با تشکر
سلام ودرود
با مرورگر دیگری تست بفرمایید. اگر حل نشد کدهای سایتتون رو باید با utf8 ذخیره کنید.
سلام ممنون از پاسخگوییتون ، بله هم در فایرفاکس و هم در کروم کدهای Source قسمت های فارسی بصورت کاراکترهای ای هستند
منظورتون رو از تبدیل کدهای سایت به utf8 متوجه نشدم آیا باید از phpmyadmin فرمت دیتابیس رو از latin1 به utf8 تغییر بدم یا بازم نیاز به مراحل خاصی هست ؟
خیر باید با استفاده از یک نرم افزار ویرایش کد مثل notepad++ کدهای قالب و افزونهها رو بصورت utf8 ذخیره کنید. البته باید ببینید همه متن ها بصورت کاراکتر هست یا فقط بخشی از سایتتون
با درود و احترام.
1- حین استفاده از نامک انگلیسی، کلید واژه بهتر هست فارسی باشد یا انگلیسی؟!
2- وقتی از نامک انگلیسی استفاده می شود، کلید واژه اصلی نیز باید انگلیسی بکار رود؟
چنانچه بخوام کلید واژه اصلی را با کمک افزونه Yoast SEO Premium فارسی انتخاب کنم، یوآست پیشنهاد می کنه که حتما از نامی که در نامک آمده یعنی “انگلیسی” استفاده شود.
3- متاسفانه تاکنون در سایت من برخی نامک ها فارسی بکار رفته و برخی انگلیسی، این ناهمگنی روی سئوی سایت تاثیر منفی میذاره؟
درود بر شما
۱. کلید واژه فارسی باشه اگر سایت شما فارسی زبان هست
۲. خیر
۳. خیر مشکلی نیست فقط سایت شما با کلمات انگلیسی سئو شده
در URL های انگلیسی استفاده از or ، to، what، How و غیره برای سئو مفیده یا نه؟ چون در چند آموزش دیدم که گفتند استفاده نشود.
درود استفاده نشود بهتر هست چون کلمات اضافی هستند.
با سلام و احترام
نظر من هم استفاده از url های انگلیسی هست.
و فکر میکنم توی یک سایت از یک نوع نامک استفاده بشه یا همه فارسی یا همه انگلیسی.
با تشکر از اکادمی خوبتون
درود وسپاس از محبتون