جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • طراحی وبسایتداغ
    • طراحی سایت در تبریزجدید
  • خدمات سئو سایت
    • سئو سایت در تبریزداغ
  • خدمات آکادمیجدید
    • خرید هاست پر سرعتداغ
    • خرید سرور مجازیجدید
    • پشتیبانی سایت وردپرسیجدید
    • پاکسازی سایت ویروسیداغ
  • آموزش های رایگانجدید
    • آموزش وردپرس رایگان
    • آموزش طراحی سایت رایگان
    • آموزش رایگان امنیت وردپرس
    • آموزش رایگان سرور مجازی
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:60)
  • 09224638067
  • sasandarvishpour.academy@gmail.com
  • مقالات رایگان
  • پرتال هاستینگ
  • علاقمندی ها
0
آکادمی ساسان درویش پور
  • خانه
  • طراحی وبسایتداغ
    • طراحی سایت در تبریزجدید
  • خدمات سئو سایت
    • سئو سایت در تبریزداغ
  • خدمات آکادمیجدید
    • خرید هاست پر سرعتداغ
    • خرید سرور مجازیجدید
    • پشتیبانی سایت وردپرسیجدید
    • پاکسازی سایت ویروسیداغ
  • آموزش های رایگانجدید
    • آموزش وردپرس رایگان
    • آموزش طراحی سایت رایگان
    • آموزش رایگان امنیت وردپرس
    • آموزش رایگان سرور مجازی
ثبت نام | ورود
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
[wcas-search-form]

وبلاگ

آکادمی ساسان درویش پور > آموزشگاه رایگان آکادمی ساسان درویش پور > آموزش رایگان سئو > URL فارسی یا انگلیسی؟

URL فارسی یا انگلیسی؟

18 مهر 1402
ارسال شده توسط نرگس حاجی حسینی
آموزش رایگان سئو، همه مقالات
URL فارسی یا انگلیسی؟✅کدام برای سئو بهتر است؟

URL فارسی یا انگلیسی ؟کدام برای سئو بهتر است؟

سلام به همراهان آکادمی ساسان درویش‌پور😍😘

همونطور که از تیتر پست متوجه شدید بحث امروزمون درباره آدرس سایت(URL)  هست

قراره بررسی کنیم URL فارسی بهتر است یا انگلیسی.

اما قبل از بررسی این مورد بیاید چند نکته در مورد اینکه محتواچیست؟ و چه نکاتی رو باید رعایت کنیم صحبت کنیم.

محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند ایجاد و برنامه ریزی محتوایی است که در دسترس، مفید و موثر در جذب مخاطب شما باشد.

 محتوای عالی می تواند مخاطب را آموزش دهد و برای خوانندگان شما ارزش ایجاد کند.

 درک فرآیند تولید محتوا می تواند به شما در دستیابی به مخاطب هدف، ایجاد اعتماد و ایجاد رابطه بلندمدت با مشتریان کمک کند.

 در این مقاله مراحل لازم برای ایجاد استراتژی محتوا را بررسی می‌کنیم

تولید محتوا فرآیند ایجاد و انتشار محتوای اطلاعاتی در اشکال مختلف مانند کاغذهای سفید، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها و کاغذهای سفید است.

این فرآیند شامل انجام تحقیقات، ایجاد ایده‌ها، تولید ایده‌های استراتژیک و تبلیغ محتوا برای مخاطبان هدف است.

 اغلب هدف از تولید محتوا جذب و حفظ مشتریان است.

 محتوا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

ایجاد وبلاگ های جذاب و مرتبط، کاغذهای سفید یا اینفوگرافیک ها می تواند بازدیدکنندگان را به یک وب سایت جذب کند.

هنگامی که بازدیدکنندگان از خدمات و محصولات یک شرکت مطلع شوند، ممکن است به خرید آنها علاقه نشان دهند.

 ایجاد محتوا شامل ایجاد مخاطبین هدف شما، به اشتراک گذاری اطلاعاتی است که با آنها طنین انداز می شود و انواع محتوا را در پلتفرم هایی که مرتباً از آنها بازدید می کنند، پست می کنند.

چرا تولید محتوا مهم است؟

محتوایی که ایجاد می‌کنید می‌تواند یک دارایی برای کسب‌وکار شما باشد.

 زیرا به مشتریان، خوانندگان و مشتریان احتمالی شما اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری آگاهانه خرید نیاز دارند، به دست آورند.

 برخی از دلایل ضروری بودن تولید محتوا عبارتند از:

 

1.برای مخاطب ارزش قائل می شود

 اطلاعاتی که از طریق محتوا به اشتراک می گذارید می تواند برای مخاطب شما ارزش ایجاد کند و به مخاطب کمک کند تا راه حلی برای مشکلات خود پیدا کند.

 محتوای شما می تواند خوانندگان را آموزش، الهام بخش و سرگرم کند.

 

2.برند ایجاد می کند

 محتوایی که به اشتراک می گذارید به مشتریان کمک می کند تا نظر خود را درباره یک برند شکل دهند.

 به اشتراک گذاری مداوم اطلاعات ارزشمند و آموزنده می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و اطمینان حاصل کند که مشتریان شما برند را به خانواده، همکاران و دوستان خود توصیه می کنند.

 

3.مشتریان بالقوه را جذب و درگیر می کند

پست های وبلاگ آموزنده یا مقالات سفید برای ایجاد شهرت نزد کاربران و مشتریان بالقوه ضروری هستند.

 با آموزش دادن به مشتریان، اعتمادسازی می کنید و مشکلات مشتریان را حل می کنید.

 

4.رشد کسب و کار

 رشد کسب و کار شما از طریق محتوا یک استراتژی بلند مدت است و به شما کمک می کند به مخاطبان هدف خود برسید.

همچنین، محتوای باکیفیت می‌تواند ترافیک، تبدیل‌ها و سرنخ‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.

 

5.یک برند را به عنوان پیشرو در صنعت قرار می دهد

 با محتوای بسیار موجود در اینترنت، پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز برای مشتریان ممکن است دشوار شود.

وقتی محتوایی ایجاد می‌کنید که ارزش اضافه می‌کند، می‌توانید خود را به‌عنوان متخصص موضوعی معرفی کنید که مشتریان می‌توانند به او اعتماد کنند و از او پیروی کنند.

نمونه های تولید محتوا

✅وبلاگ ها

✅کتاب های الکترونیکی

✅اینفوگرافیک

✅ویدیو

و…

حالا که با تولید محتوا آشنا شدیم وقتشه بفهمیم برای آدرس دهی URL فارسی یا انگلیسی؟کدوم بهتر است؟

نظر شما چیه؟🤔

URL فارسی یا انگلیسی | آکادمی ساسان درویش پور

بهتر است قبل از هر چیز یک تعریف کوتاه از URL داشته باشیم.

URL چیست؟

 URL در فضای وب، مخفف عبارت Uniform Resource Locator است.

 در واقع این عبارت، آدرسی مشخص برای صفحات مختلف وب سایت‌ هاست

 URL همان آدرس‌هایی است که شما با کلیک کردن روی آن به صفحه مورد نظرتان هدایت می‌شوید.

قطعا کلمه سئو در حوزه طراحی وبسایت به گوشتون خورده.

حالا باید بررسی کنیم  برای سئو URL فارسی بهتره یا انگلیسی؟

برای سئو URL فارسی بهتره یا انگلیسی؟

عده زیادی باور دارند استفاده از آدرس فارسی باعث بهبود سئو سایت می‌شود و برخی هم معتقدند که گوگل URL انگلیسی را بهتر ایندکس می‌کند.

اما پاسخ درست کدام است؟🤔

گوگل بیش از 200 فاکتور را برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بررسی می‌کند.

 این عدد خیلی بزرگ است و ممکن است شناخت و توجه به همه آن‌ها در یک محتوا کار دشواری باشد. 

دربین تمام این‌ فاکتورها برای گوگل 4 فاکتور اصلی مثل :  تگ عنوان، متن خود محتوا، انکرتکست لینک و آدرس صفحات بسیار مهم است.

همانطور ک مبینید آدرس صفحه یکی از این چهار فاکتور اصلی است

از بین این چهار فاکتور اولین چیزی که گوگل می‌بیند، همین آدرس صفحات سایت یا URL است.

در واقع آدرس سایت دروازه ورود گوگل به محتوای صفحه است.

پس می‌بینید که آدرس صفحات سایت می‌توانند بسیار مهم و اثرگذار باشند.

برای اینکه بتونید سئو سایتتون رو بالا ببرید میتوانید با همکاران ما مشاوره رایگان داشته باشید.

نظر گوگل درباره زبان آدرس صفحه سایت چیست؟

میدانیم که رتبه بندی سئو توسط گوگل انجام می‌شود و مهم است که طبق نظر او عمل کنیم.

 جان مولر از متخصصین گوگل و تحلیل‌گر وبمستر صریحا اعلام کرده است:

“ربات‌های گوگل به راحتی صفحاتی که آدرس آنها به زبان غیرانگلیسی است را ایندکس می‌کنند و در این زمینه مشکل و مانعی وجود ندارند..”

پس می‌بینیم برای گوگل تفاوتی نمی‌کند که از زبان فارسی استفاده کنیم یا زبان انگلیسی.

 قطعا  با خود میگویید:خدا را شکر این مشکل هم حل شد” اما باید بگویم جان مولر یک نظر دیگر هم دارد.

جان مولر می‌گوید:

“بهتر است به جای این که در مورد زبان URL صفحات بحث کنید، به این فکر باشید که چطور می‌توانید آدرس صفحات را به بهترین شکل برای کاربر بهینه کنید”

اگر میخوای بدونی بهینه کردن آدرس صفحات چگونه انجام میشه حتما پست رو تا انتها بخون👇

 

درست است که ادرس یک صفحه جز محتوای اصلی آن صفحه نیست اما میتواند به مخاطب در پیدا کردن مقصد هدف خود کمک کند.

Brian Dean در سایت خود به نام backlinko که مرجعی برای آموزش سئو است، می‌گوید:

“آدرس صفحات سایت دوستدار سئو،  آدرس‌هایی هستند که برای رفع نیازهای کاربران و جستجوگران طراحی شده‌اند. به طور خاص، URLهای بهینه‌سازی شده برای SEO معمولا کوتاه و غنی از کلمات کلیدی هستند.”

با صحبت‌های Brian Dean متوجه می‌شویم که باید دو مورد کوتاه و غنی از کلمات کلیدی بودن وبسایت بسیار مهم است

در ادامه سه  مورد از مهم ترین موارد بهینه کردن ادرس سایت را بیان کردیم

1.آدرس صفحات سایت خود را کوتاه کنید

کوتاه بودن شرط اول بهینه بودن است.

زیرا  URLهای طولانی گوگل و سایر موتورهای جستجو را گیج می‌کنند.

اگر آدرس صفحه شما کوتاه‌تر باشد، گوگل به راحتی می‌تواند موضوع آن صفحه را پیدا کند.

 همچنین کوتاه بودن آدرس صفحات می‌تواند به اشتراک گذاری آنها توسط کاربران کمک بیشتری کند.

urlهای انگلیسی به مراتب از urlهای فارسی کوتاه‌تر هستند و این یک برتری به حساب می‌آید.

 دلیل آن هم این است که نشانی‌های فارسی آن چیزی نیست که شما در مرورگر می‌بینید بلکه پس از کپی شدن به شکل زیر در می‌آیند:

https://sasandarvishpour.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b2/

این کاراکترها برای کاربران نامفهوم و غیرقابل درک هستند و باعث طولانی‌تر شدن آدرس نیز شده‌اند. در حالیکه در مرورگر به شکل زیر است:

/ طراحی-سایت-در-تبریز/https://sasandarvishpour.ir 

2.URL ها را با عنوان صفحه مطابقت دهید.

بهترین ساختار URL برای موفقیت سئو این است که با محتوای وب سایت مطابقت داشته باشد.

URL شما یکی از اولین مواردی است که خزنده های موتور جستجو بررسی می کنند.

اکثر مدیران وب سایت این کار را به طور طبیعی انجام می دهند.

اما ایده خوبی است که دوباره بررسی کنید که URL و عنوان صفحه شما مطابقت دارند و یا خیر.

3.از کلمات کلیدی استفاده کنید.

مانند هر چیزی در دنیای سئو، اگر بتوانید کلمه کلیدی مربوطه را در جایی وارد کنید، این مزیت بزرگی برای بهینه سازی شما خواهد بود.

هنگام ایجاد URL های مناسب سئو، تمام تلاش خود را بکنید تا کلمه کلیدی اصلی را در آن وارد کنید.

کلمه کلیدی اصلی خود را برای آن صفحه خاص در نظر بگیرید و مطمئن شوید که در جایی از آدرس اینترنتی خود از آن استفاده می کنید.

اگر آدرس های اینترنتی شما به محتوای صفحه مرتبط هستند، احتمالاً شما قبلاً به طور طبیعی این کار را انجام داده اید.

تابه الآن متوجه شدیم در گوگل ادرس URL فارسی باشد یا انگلیسی تفاوت چندانی ندارد.

اما نکته حائض اهمیت بهینه بودن ادرس URL است.

ادامه دارد.....

منتظر پینشهادات ، انتقادات و سوالات شما عزیزان هستیم .بدرود👋

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
درباره نرگس حاجی حسینی

نرگس حاجی حسینی هستم. فارق‌التحصیل مهندسی نرم افزار درسال 1402 . در حوزه طراحی وب و تولید محتوا حدود 2سال فعالیت دارم. علاقه مند به طراحی سایت وهمیشه در دنیای تکنولوژی به دنبال اپدیت نگه داشتن خودم هستم.در تیم آکادمی ساسان درویش پور به عنوان نویسنده و تولید کننده محتوا در خدمت شما عزیزان هستم

نوشته‌های بیشتر از نرگس حاجی حسینی
قبلی طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی؟
بعدی آموزش ثبت مکان در گوگل مپ به صورت کاملا رایگان

12 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • نازیلا گفت:
    21 مهر 1402 در 22:29

    سلام ممنون از محتوای خوبتون من خیلی سردرگم بودم وهمش استرس این رو میکشیدم که کدوم خوب هست

    پاسخ
    • ساسان درویش پور گفت:
      21 مهر 1402 در 22:32

      سلام وقت بخیر
      خوشحالیم که مفید واقع بود براتون
      موفق وسربلند باشید

      پاسخ
  • اورهان گفت:
    21 مهر 1402 در 22:30

    سلام ممنون از مطلب بسیار مفیدتون من به شخصه آدرس url رو انگلیسی ترجیح میدم چون چه موقع باز شدن آدرس در نوار ادرس برخی مرورگرها بصورت کاراکترهای عجیب نشون میدن و هم وقتی بخوای آدرس رو برای کسی بفرسی مسلما انگلیسی کوتاه تر و خواناتر هستش

    اما سوالی هم دارم که میدونم اینجا جاش نیست ولی واقعا نیاز دارم من وقتی از پیج خودم View Page Source میگیرم تمام نوشته های فارسی من در page source بصورت کاراکترهای عجیب غریب نمایش داده میشه دلیلش چی میتونه باشه و چطوری میتونم رفعش کنم با تشکر

    پاسخ
    • ساسان درویش پور گفت:
      21 مهر 1402 در 22:31

      سلام ودرود
      با مرورگر دیگری تست بفرمایید. اگر حل نشد کدهای سایتتون رو باید با utf8 ذخیره کنید.

      پاسخ
      • اورهان گفت:
        21 مهر 1402 در 22:33

        سلام ممنون از پاسخگوییتون ، بله هم در فایرفاکس و هم در کروم کدهای Source قسمت های فارسی بصورت کاراکترهای ا&#1740 هستند

        منظورتون رو از تبدیل کدهای سایت به utf8 متوجه نشدم آیا باید از phpmyadmin فرمت دیتابیس رو از latin1 به utf8 تغییر بدم یا بازم نیاز به مراحل خاصی هست ؟

        پاسخ
        • ساسان درویش پور گفت:
          21 مهر 1402 در 22:33

          خیر باید با استفاده از یک نرم افزار ویرایش کد مثل notepad++ کدهای قالب و افزونه‌ها رو بصورت utf8 ذخیره کنید. البته باید ببینید همه متن ها بصورت کاراکتر هست یا فقط بخشی از سایتتون

          پاسخ
  • خلیلی گفت:
    21 مهر 1402 در 22:34

    با درود و احترام.
    1- حین استفاده از نامک انگلیسی، کلید واژه بهتر هست فارسی باشد یا انگلیسی؟!
    2- وقتی از نامک انگلیسی استفاده می شود، کلید واژه اصلی نیز باید انگلیسی بکار رود؟
    چنانچه بخوام کلید واژه اصلی را با کمک افزونه Yoast SEO Premium فارسی انتخاب کنم، یوآست پیشنهاد می کنه که حتما از نامی که در نامک آمده یعنی “انگلیسی” استفاده شود.
    3- متاسفانه تاکنون در سایت من برخی نامک ها فارسی بکار رفته و برخی انگلیسی، این ناهمگنی روی سئوی سایت تاثیر منفی میذاره؟

    پاسخ
    • ساسان درویش پور گفت:
      21 مهر 1402 در 22:35

      درود بر شما
      ۱. کلید واژه فارسی باشه اگر سایت شما فارسی زبان هست
      ۲. خیر
      ۳. خیر مشکلی نیست فقط سایت شما با کلمات انگلیسی سئو شده

      پاسخ
  • علی گفت:
    21 مهر 1402 در 22:36

    در URL های انگلیسی استفاده از or ، to، what، How و غیره برای سئو مفیده یا نه؟ چون در چند آموزش دیدم که گفتند استفاده نشود.

    پاسخ
    • ساسان درویش پور گفت:
      21 مهر 1402 در 22:36

      درود استفاده نشود بهتر هست چون کلمات اضافی هستند.

      پاسخ
  • نورمحمدی راد گفت:
    21 مهر 1402 در 22:37

    با سلام و احترام
    نظر من هم استفاده از url های انگلیسی هست.
    و فکر میکنم توی یک سایت از یک نوع نامک استفاده بشه یا همه فارسی یا همه انگلیسی.
    با تشکر از اکادمی خوبتون

    پاسخ
    • ساسان درویش پور گفت:
      21 مهر 1402 در 22:38

      درود وسپاس از محبتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

سرور مجازی ایران
خرید سرور مجازی ایران
کانفیگ امنیتی
کانفیگ امنیتی ایران
هاست وردپرس
خرید هاست پرسرعت وردپرسی
پاکسازی کانفیگ امنیتی
پاکسازی سایت هک شده
دسته‌ها
  • آموزش اشکالات رایج وردپرس
  • آموزش رایگان امنیت وردپرس
  • آموزش رایگان بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ
  • آموزش رایگان سئو
  • آموزش رایگان سرور مجازی
  • آموزش رایگان گرافیک
  • آموزش رایگان هاست دایرکت ادمین
  • آموزش رایگان هاست سی پنل
  • آموزش طراحی سایت رایگان
  • آموزش وردپرس رایگان
  • اخبار تکنولوژی
  • طراحی سایت
  • همه مقالات

گروه دیجیتال مارکتینگ ساسان درویش پور با بیش از 7 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی وبسایت که توانسته ایم با توجه درخواست مشتری بهترین ها را با کمترین تعرفه ممکن برای مشتریان فراهم نمائیم.آکادمی ساسان درویش پور یک انتخاب بسیار مهیج برای رونق کسب و کار شما در فضای اینترنت میباشد.
ما میتوانیم سبک کسب و کار شما رو متحول کنیم فقط کافیست ما را برای مشاوره انتخاب کنید.

دسترسی سریع
  • دوره ها و افزونه ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
  • تبریز-نصف راه- روبروی شهرداری منطقه 4تبریز-ساختمان تجاری مهدیه طبقه6 واحد B
  • 09224638067
  • sasandarvishpour.academy@gmail.com
نمادها
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به آکادمی ساسان درویش پور میباشد. 1402 ©
ورود
استفاده از شماره تلفن
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ ورود به سیستم
محافظت توسط   

رزرو سایت

رزرو سایت