یک پست وبلاگ باید چند کلمه باشد
یک پست وبلاگ باید چند کلمه باشد
با سلام خدمت دنبال کنندگان و همراهان همیشگی آکادمی ساسان درویش پور😘
یکی از سوالات عجیب و پرتکرار بازاریابان دیجیتال و صاحبان وبسایتها این است که تعداد کلمات مطالب وبلاگ آنها چقدر باشد؟
همهی ما میخواهیم بدانیم که آیا محتواهای طولانی برای الگوریتمهای گوگل باارزشتر هستند؟
از طرف دیگر آیا تولیدمحتوای طولانی باعث نمیشود که حوصلهی کاربران سر برود و از خواندن محتوای ما صرفنظر کنند؟
اگر جواب من را بخواهید، میگویم که به جای این سوالها باید سعی کنید محتوای باارزشی تولید کنید، محتوایی که مطمئن باشید یک نیاز از مخاطب هدف شما برطرف میکند.
با این حال، تحقیقاتی که انجام شدهاند، نتایج بسیار ارزشمندتری را به ارمغان آوردهاند که پیشنهاد میکنم به دقت آنها را مطالعه کنید.
پس با ما همراه باشید😉
چرا وبلاگ اهمیت دارد؟
قبل از هر چیز باید به اهمیت وبلاگ در وبسایتتان پی ببرید و حاضر به هزینه برای وبلاگ باشید.
بخش زیادی از بازدید وبسایت شما از طریق وبلاگ است.
از 3 روش میتوانید برای سایت خود ورودی(بازدید) کسب کنید.
روش اول : تبلیغات
این روش هزینه بسیار زیادی دارد و ممکن است بازدهی کمی داشته باشد یا اصلا نداشته باشد.
روش دوم : ورودی از طریق بخش خدمات و فروشگاه سایت
در این روش ورودی به صورت مستقیم از بخش خدمات و فورشگاه سایت است ما نمیتوان روی آن برنامهریزی دقیقی انجام داد.
روش سوم : ورودی از طریق وبلاگ
این روش مهمترین روش بازدید و گرفتن ورودی برای وبسایت است. با بخش وبلاگ میتوانید برنامه ریزی دقیق داشته باشید و حجم ورودی خود را افزایش دهید.
وقتی میگوییم وبلاگ قوی باشد یعنی محتوا با کیفیت باشد.
در برخی مواقع مطرح کردن سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » اشتباه است. چرا که فرد درک درستی از ارزش و کیفیت محتوا ندارد. تا زمانی که او این موضوع و چالش را حل نکند نمیتواند منتظر یک بازخورد مناسب باشد.
وبلاگ سایت برای موتورهای جستجو نیز بسیار مهم است.
چون که نقشه سایت و همچنین ارزش سایت شما را به صورت ویژه مورد تحلیل و بررسی قرار میدهد.
به این موضوع فکر کنید که گوگل در ازای ارائه چه خدماتی در سایت شما باید برای وبسایت شما برنامه ریزی کند.
منظور ما این است که چه دلیلی به مخاطبین میدهید که از فضای وب استفاده کنند.
زمانی که شما به دلیل محتوای با کیفیت خود مخاطبین را درگیر اینترنت میکنید، گوگل به جایگاه شما اهمیت میدهد.
محتوای وبلاگ باید چند کلمه باشد؟
این که وبلاگ شما چند کلمه باشد به دو عامل مهم بستگی دارد
عامل اول : تخصصی یا عمومی بودن وبلاگ شما
بگذارید با یک مثال توضیح دهم . فرض کنید قرار است در وبسایت آکادمی ساسان درویش پور مقاله ای با مضمون آموزش ثبت مکان در گوگل مپ به صورت کاملا رایگان✅آموزش تصویری منتشر شود .
این موضوع کاملا عمومی است و نویسنده دیتا زیادی در اختیار خواهد داشت. و میتواند محتوای طولانی و با کیفیت بالایی تولید کند.
در مقابل اگر نویسنده بخواهد روی موضوع رفع مشکل نصب نشدن بسته نصبی وردپرس که موضوعی تخصصی است کار کند دیتای کمتری در اخیتار دارد . اما باید کیقیت محتوا به خوبی حفظ کند تا کیفیت بخش وبلاگ سایت افت نکند.
به خاطر تفاوت حجم دیتای در دسترس نویسنده است که نتیجه آنها متفاوت میشود.
عامل دوم : کیفیت و تعداد کلمات محتوا رقیب
در این مورد چیزی که باید به آن توجه کنید، این است که رقبای شما با چه کیفیت و چه تعداد کلماتی اقدام به تولید محتوا کردهاند.
در این صورت شما باید زمان صرف کنید و بیش از آن ها محتوا تولید کنید.
در این صورت میتوانید اطمینان حاصل نمایید که محتوای شما توسط گوگل برتر شناخته میشود.
نکته : تعداد کلمات بالا باعث بالا رفتن ارزش محتوای شما نمیشود. بلکه یک تعداد منطقی و همچنین با کیفیت میتواند ارزش محتوا را مشخص کند. به صورت عمومی حداقل تعداد کلمات یک محتوا بین 1200 تا 1500 کلمه میباشد.
اولین الگوریتم گوگل به سایت شما امتیاز منفی میدهد، الگوریتم کوآتی است که قبلا به جای این الگوریتم،الگوریتم پاندا بود که منسوخ شده .
از نظر این الگوریتم محتوایی که تعداد کلمات مناسبی ندارد، ارزش بالایی هم ندارد.
الگوریتم MUM چیست؟
الگوریتم MUM یک مدل زبانی است که شبیه به سیستم تبدیل BERT ساخته شده است.
این سیستم در سال 2019 عرضه شد و پیشرفت خیرهکنندهای در الگوریتم گوگل ایجاد کرد.
به گفته گوگل، MUM، هزار برابر پیشرفتهتر از BERT است
قدرت بالای الگوریتم MUM از توانایی آن در چندکاره بودن ناشی میشود.
این الگوریتم قرار نیست کارهای مختلف را پشت سر هم انجام دهد، بلکه آنها را همزمان اجرا میکند.
یعنی میتواند همزمان متن را بخواند، معنای آن را درک کند، اطلاعات عمیق و دقیقی راجع به موضوع سازماندهی کند و از فایلهای صوتی و ویدئویی برای غنی کردن اطلاعات کمک بگیرد.
الگوریتم MUM گوگل میتواند از 75 زبان اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کرده و آنها را به صورت چند لایه ترجمه کند.
همه این اقدامات تنها در پاسخ به یک جستجو و در کسری از ثانیه انجام میشود.
گوگل این الگوریتم عظیم و پیشرفت خیرهکننده را برای پاسخ دادن به پرسشهای پیچیده کاربران ارائه کرده است.
اگر بخواهیم برای شما به صورت دقیقتر روند فعالیت الگوریتم مام را توضیح دهیم، باید با یک مثال ساده شروع کنیم.
فرض کنید شما میخواهید از میان محصولات دو شرکت خودروسازی بنز و بیام و، یک محصول را خریداری کنید.
اگر از هر شرکت تولید کننده یک محصول مورد پسند شما باشد، باید به صورت تک تک قدرت موتور این محصولات، ویژگی های بدنه، قدرت شاسی حداکثر سرعت، قدرت ترمز، تعداد ایربگ ها و… را چک کنید.
در این شرایط ممکن است نیاز داشته باشید که ساعت ها دنبال اطلاعات مورد نیاز بگردید و در انتها با بررسی های کامل، تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما مناسب تر است.
اما با روی کار آمدن الگوریتم MUM شما تنها با تایپ کردن یک جمله مبنی بر مقایسه دو خودروی مورد نظر، می توانید کوچکترین و جزئیترین تفاوت های این خودرو ها را نیز در دسترس داشته باشید و بتوانید راحتتر تصمیم خود مبنی بر خرید یک گزینه را نهایی کنید.
این تنها مثالی از یک سوال پیچیده بود که جستجوی آن به روش عادی ممکن بود ساعت ها وقت ما را بگیرد.
اما با روی کار آمدن الگوریتم ام یو ام، کار کاربران در این زمینه بسیار راحت شده است.
بروزرسانی پست های قدیمی و تاثیر آن در سئو سایت و گوگل
تصور کنید اگر یک کاربر با سایت شما مواجه شود و بر روی پستهای قدیمی که حاوی اطلاعات قدیمی باشد، کلیک کند. آیا واقعا توقع دارید که این بازدید کننده در دفعات بعدی نیز از سایت شما دیدن کند ؟
اگر کاربری متوجه غلط و قدیمی بودن اطلاعات سایت شما شود ممکن است این طور فرض کند که دانش شما در حوزه فعالیت تان ناقص و ناکافی است و یا اینکه شما به کیفیت اطلاعات ارائه شده به مشتریان خودتان اهمیت نمی دهید.
یکی از ویژگیهای کاربران اینترنت، عدم توجه آنها به محتویات سایت هاست.
ممکن است این کاربران با توجه به سرچ اینترنتی که انجام داده اند با برخی پست ها و محتویات قدیمی مواجه شوند.
اگر این پست ها دیگر دقیق و قابل اتکا نباشند، ممکن است بازتاب دهنده ویژگیهای منفی سایت شما باشد.
توجه داشته باشید پستهای قدیمی میتوانند تاثیر منفی بر ذهنیت بازدیدکنندگان از سایت شما داشته باشد و مشکلات دراز مدتی را برای سایت شما به وجود بیاورد.
به طور کلی گوگل بیشتر تمایل به نشان دادن سایت ها با سابقه طولانی مدت و با محتویات ثابت را دارد و از این منظر پستهای قدیمی میتوانند برای سئو سایت سودمند باشند .
لازم به ذکر است این موضوع تنها در صورتی است که محتویات ارزشمند بسیاری داشته باشید و همچنین به خوبی بهینه شده باشند.
بطور کلی سه سناریو در رابطه با تاثیر منفی پستهای قدیمی درمورد سایت شما وجود دارد:
1.اگر وبلاگ شما قدیمی است و برای مدت زیادی آپدیت نشده است، گوگل با توجه به اهمیت به روز رسانی سایتها، وبلاگ شما را در رده های پایین نتایج جستجو قرار میدهد. به همین دلیل آپدیت کردن پستهای قدیمی و نوشتن محتویات جدید بطور پیوسته بسیار مهم است
2.پستهای قدیمی شما می توانند با توجه به استانداردهای منسوخ شده سئو بهینه شوند که البته این نوع از استانداردهای قدیمی منجر به آسیبهایی می شود.برای مثال قبل از سال 2011، اضافه کردن تعداد زیادی کلمه کلیدی با توجه به محتویات پست های شما میتوانست مفید باشد، اما این اقدام امروزه میتواند منجر به در نظرگیری مجازاتهایی از سوی گوگل شود
3.ممکن است بخواهید بر روی پستهای قدیمی خود، کلمات کلیدی متفاوتی قرار دهید. با توجه به این مورد، گوگل می تواند تعداد زیادی از پیچ های سایت شما را نشان دهد و بعضی از این موارد را در رنک بالای موتور جستجوی خود قرار دهد که میتواند امکان قرار دادن پستهای مورد نظر شما را در بالای نتایج جستجو را بسیار مشکل کند.
همیشه در نظر داشته باشید به روز رسانی محتوا بسیار مقرون به صرفه تر از ایجاد محتوای جدید است
ایجاد محتوای جدید بسیار پرهزینه است و از این رو باید پست های قدیمی را به عنوان یک سرمایه و دارایی تجاری به حساب آورد و به مانند هر کسب و کار تجاری دیگر، پستهای قدیمی باید حفظ شود.
اشتباه رایج در این مورد این است که مدیران سایت ها گمان می کنند هر چه مطالب بیشتری داخل سایت خود قرار دهند، مفیدتر و بهتر است و به همین دلیل است که این گونه افراد توجه لازم را به پستهای قدیمی نمی کنند.
اما حقیقت این است که همیشه کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد
ممکن است در مورد محتویات بازاریابی این گونه تصور شود که هر چه بیشتر پست کنید ترافیک بیشتری را بدست می آورید. هر چند ممکن است این استراتژی برای 5 سال پیش موثر بوده باشد و ممکن است تا امروز نیز موثر و کارا باشد، اما کیفیت لازم را ندارند.
کاربران بیشتر درگیر کمیت محتوا هستند و مسلما بهترین راه ایجاد یک برند قابل اعتماد و دوست داشتنی برای همه است. مطمئن ترین راه برای بقا در بازار رقابتی آنلاین، ایجاد شرایطی است که نشان دهد شما به کاربران خود اهمیت می دهید و به همین دلیل است که به آپدیت محتوای خود توجه لازم را دارید.
لازم به ذکر است، کیفیت مستلزم گذر زمان است و تنها راه کسب اطمینان از اینکه همه محتوای شما بهترین کیفیت را دارا است، تمرکز بر حجم کمتری از محتویات است
به روز رسانی پست های قدیمی می تواند به میزان ایجاد یک پست جدید ارزشمند و مفید باشد.
توجه داشته باشید برای داشتن یک استراتژی خوب و کارآمد سئو، شما نیاز به پست های مداوم و با کیفیت بالا دارید.
سپس باید آنها را با کلید واژه های مرتبط بهینه سازی کنید و در صورت نیاز به آنها عکس و…نیز اضافه کنید.
همچنین می توانید با استفاده از پست های بهینه شده میزان ترافیک سایت خود را از طریق شبکه های اجتماعی و یا از طریق بازاریابی ایمیلی افزایش دهید.
توجه داشته باشید گاهی اوقات ممکن است کلمات کلیدی شما قابلیت خود را از دست بدهد و تاثیر مثبتی بر رنک گوگل نداشته باشند. برای این منظور باید همیشه با کلید واژه های به روز مرتبط با پست آشنا باشید و آنها را آپدیت کنید.
مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی رتبه یک مقاله چیست؟
شما تا به این قسمت با پاسخ سوال «پست وبلاگ باید چند کلمه باشد » به خوبی آشنا شدید و حال زمان آن رسیده است که پا را فراتر بگذارید و درک عمیق از این موضوع به دست آورید.
در برخی مواقع تعداد کلمات وبلاگ شما مناسب است، اما ارزش آن به لحاظ سئو و خوانایی بسیار کم است.
به همین دلیل است که گوگل نیز برای آن اهمیت کافی قائل نمیشود.
در این صورت علاوه بر سوخت شدن هزینه و انرژی سئو کار، سایت او نیز سنگین و کند میشود.
دقت کنید که اگر محتوای شما از اصول استاندارد کانتنت مارکتینگ و سئو پیروی کند نه تنها سایت شما کند نمیشود، بلکه سرعت و امکانات آن نیز بسیار زیاد خواهد شد.
موضوع جدید
یکی از مهمترین مواردی باید در نگارش مقالات علمی رعایت شود، به روز بودن موضوع مقاله است.
معمولا مقالاتی که دارای موضوع قدیمی هستند و مقالات مشابه زیادی از آنها به چاپ رسیده، مورد توجه داوران مجلات علمی نیستند، در همین راستا هر چقدر موضوع مقاله جدید و بکر باشد، برای خواننده جذاب تر خواهد بود.
تناسب موضوع مقاله با حوزه فعالیت مجله از اهمیت ویژهای برخوردار است و اگر موضوع مقاله شما در حیطه تخصصی ژورنال مورد نظرتان نباشد، در اولین مرحله ارزیابی ریجکت خواهد شد.
موضوع مقاله شما باید ویژگیهایی کلیدی داشته باشد تا نظر مثبت هیات داوران مجلات را جلب کند. از مهمترین ویژگیها میتوان به جدید، بهروز، پراهمیت و ناب بودن موضوع اشاره کرد. همچنین موضوع مقاله باید کاربردی باشد و به رشد دانش جامعه و پیشرفت علم کمک کند و موضوعی رویایی، عجیب و غریب و غیرمنطقی نباشد.
موضوع خوب باید بینش درست و جدیدی از اهداف مقاله در خوانندگانش ایجاد کند و بتواند مسیر تحقیقات بعدی را روشن کند و حتی پیشنهادهای پژوهشی ارائه دهد.
کمک گرفتن از یک متخصص کانتنت و نه تایپیست
افراد به جای این که تمرکز خود را روی تعداد کلمات یک محتوا قرار دهند و هزینه آن را بالا و پایین کنند. باید تمام تمرکز خود روی تخصص و همچنین قدرت و دانش فرد قرار دهند.
یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه نمایید، این است تولید کننده محتوای متخصص معمولا بیکار نیست. به همین دلیل است که حاضر نمیشود که پروژه جدید با قیمت زیر قیمت بازار قبول کند.
زمانی که یک شخص تواناییهای بسیار زیادی دارد و قرار است که محتوای یک سایت را با قیمت یک تایپیست برای شما انجام دهد، بهتر است که به این موضوع شک کنید.
چرا که همواره این مثل ایرانی در این بخش کاربرد دارد. « به هر اندازه که پول بدی، آش میخوری »
زمانی که قرار است که تولید محتوای یک شخص را مورد بررسی قرار دهید، از او در مورد تحقیق کلمات کلیدی و اصول سئو داخلی چند سوال ساده بپرسید.
در این صورت درک خواهید کرد که دانش فرد به چه اندازه است. از طرفی شما متوجه خواهید شد که سئو سایت مورد نظر شما تا چه اندازه میتواند کاربردی باشد.
چرا که همانطور که میدانید در سئو « محتوا پادشاه است » حال اگر این محتوا را یک فرد متخصص تعریف نکرده باشد، نتیجه کاملا مشخص است.
حال اگر شما به دنبال پاسخ سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » میباشید و از طرفی یک فرد متخصص قرار نیست که این کار را برای شما مدیریت کند.
نتیجه آن کاملا مشخص است و میتوان حدس زد که نتیجه پایانی آن چیست.
به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا یک استراتژی مناسب تعریف کنید و از یک متخصص کانتنت برای محتوای سایت خود استفاده نمایید.
در این صورت اطمینان خواهید داشت که هر کلمه این محتوا ارزش دارد میتوانید به صورت ویژه روی آن حساب کنید و جایگاه مناسبی در بین رقبا کسب نمایید.
استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی
یکی دیگر از موارد مهم لینک سازی داخلی و خارجی است.
این به این معناست که شما میبایست در محتوای خود از لینک محتواهای داخل و خارج از سایتتان استفاده کنید. این امر باعث میشود اهمیت سایت شما برای گوگل چند برابر شود. زیرا این کار درواقع سئو سازی داخلی و خارجی را برای سایت شما دارد.
بکارگیری درست تگ های H1 , H2 , …
استفاده از تگ های H1 الی H6 برای محتوایتان از اهمیت زیادی برخوردار است.
تگ های H1 , H2 , H3 میبایست شامل کلمه کلیدی بوده و عنوان های مهم محتوای شما باشند.
تگ های H4 , H5 , H6 به نسبت تگ هایی که پیش از این به شما معرفی کردیم از اهمیت بسیار کمتری برخوردارند.
اما با اینحال وجود این تگ ها باعث تفکیک و دسته بندی محتوا برای کاربر میشود. مخصوصا در متن های طولانی که محتوا را برای کاربران قابل فهم تر میکند.
اگر میخوای بدونی چه عواملی باعث تهدید وبسایتت میشه حتما به وبسایت آکادمی ساسان درویشپور سر بزن
در ضمن میتونی انجام خدمات سئو وبسایت رو به دستشون بسپارید که کمترین قیمت بهترین کیفیت رو ارائه میدن.
ما در این پست سعی کردیم نکات تولید محتوا خوب و بخش وبلاگ عالی در وبسایت رو به طور مختصر و مفید براتون شرح بدیم.
امیدواریم که براتون مفید بوده باشه.
بدرود👋
درباره ساسان درویش پور
ساسان درویش پور هستم متخصص سئو و طراح سایت های وردپرسی میباشم.برنامه نویسی وطراحی سایت را از سال 1396 شروع کرده ام.هدف آکادمی ساسان درویش پور ارائه خدمات به مشتریان در زمینه سئو،طراحی وب و... همچنین تربیت هنرجوهای متخصص و ورود به بازارکار با دانش کافی را دارد.امیدوارم ما را در این راه همراهی کنید.
نوشتههای بیشتر از ساسان درویش پور
دیدگاهتان را بنویسید