هک سئو چیست؟
هک سئو چیست؟
سلام به همراهان همیشگی وبسایت آکادمی ساسان درویش پور 😘😍
آیا می دانستید که بیش از یک سوم کل ترافیک جستجوی Google به اولین نتیجه در صفحه یک می رود؟
اگر میخواهید افراد روی آن کلیک کنند، باید محتوایتان را در چند نتیجه اول رتبه بندی کنید ( باید حداقل در 10 نتیجه برتر باشید تا حتی ترافیک قابل توجهی دریافت کنید.)
بنابراین، چگونه می توانید به رتبه بندی صفحات خود در صفحه اول نتایج کمک کنید؟
البته با بهینه سازی موتور جستجو (SEO)این امیر امکان پذیر است.
سئو به طیف وسیعی از تاکتیکها اشاره دارد که برای تقویت موقعیت شما در رتبهبندی استفاده میشود، اما همیشه سادهترین چیز برای کشف کردن نیست.
خوشبختانه، چند کار وجود دارد که می توانید برای بهبود سئو و دریافت ترافیک بیشتر انجام دهید.
در این مقاله ، هشت ترفند هک سئو را بررسی می کنیم که می تواند نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.
قبل از هرچیز باید با مفهوم هک سئو آشنا بشیم 👇
هک سئو چیست؟
هک سئو چیست؟
هک سئو یک فرآیند آزمایش سریع است که هدف آن افزایش کارآمد ترافیک ارگانیک خواص وبسایت است.
در جایی که استراتژیهای سنتی سئو به رشد ثابت نگاه میکنند ، هک سئو راههای غیرمتعارفی برای آن پیدا میکند.
هک سئو در واقع میتواند یک روش میانبر برای افزایش رشد سئو وبسایت است.
هر کسی که وبسایت دارد ، که تخصص بازاریابی دیجیتالی ندارد ، یا دانشی در زمینه هک های سئو مخفی ندارد، معمولا سه کار را انجام می دهد.
روش اول ، تلاش می کند تا با کمک مقالات و راهنماهای موجود در اینترنت ، بهینه سازی موتور جستجو را به تنهایی کشف کند.
این عمدتاً یک مرحله آزمایشی با افراد بسته به نتایج بهدستآمده از روشهای مختلف است.
دومین روشی که هر کسی انجام می دهد این است که به یک مشاور یا فریلنسر متوسط مراجعه کند و کامل به آنها اعتماد کند.
اگر فرد مشاور و فریلنسر انتخابی شما در این زمینه دانش کافی نداشته باشد ممکن است وبسایت شما با شسکت رو به رو شود.
در روش اخر و سومین روش ممکن است با یک آژانس طراحی و توسعه وبسایت با تجربه و تخصص کافی در این زمینه آشنا شوید.
باید بگویم هر یک از این روش های گفته شده را که انتخاب میکنید باید اندک دانش درباره سئو و هک سئو بدانید تا بتوانید بهتر به بهینه سازی سئو وبسایت خود بپردازید.
درباره سئو :
قبل از یادگیری در مورد هک سئو ، از خود بپرسید که آیا چیز مهمی در مورد استفاده از بهینه سازی موتور جستجو می دانید؟
به عبارت ساده، سئو با اقداماتی برای افزایش دید وبسایت شما در زمانی که افراد هر چیزی را در وب جستجو می کنند که مربوط به کسب و کار شما است ، سروکار دارد.
پس از آن، هنگامی که دید وبسایت را بهبود می بخشید ، ترافیک وبسایت را نیز در این فرآیند افزایش می دهید.
این ممکن است مانند تبلیغات گوگل به نظر برسد ، اما آنها یکسان نیستند.
تفاوت اصلی این است که سئو با یک رتبه بندی ارگانیک سروکار دارد ، به این معنی که شما برای فضای خود در موتورهای جستجو هزینه نمی کنید.
به عبارت ساده، استفاده از سئو به معنای بهینه سازی یک قطعه محتوا است تا موتورهای جستجو آن قطعه را در بالای صفحه نمایش دهند.
به عنوان مثال ، زمانی که شخصی به دنبال «دستور پخت استیک مرغ» به صورت آنلاین است، به احتمال زیاد به دنبال مواد تشکیل دهنده و راهنمای گام به گام نحوه تهیه آن است.
اگر چیزی مشابه نوشته اید ، می خواهید افراد مقاله شما را پیدا کنند. آسان نیست، اما اینجاست که سئو وارد می شود.
بنابراین ، آیا همه موارد فوق نشان می دهد که سئو یک صندوق سپرده گنج است که تنها با پول، با زمان و تخصص باز می شود.
بسیاری از وبسایت های آنلاینی از ابتدا شروع و ساخته شدند. در حال حاضر، این وبسایتها یک اعتبار ایجاد کرده اند ، و موتورهای جستجو آنها را دوست دارند.
چه چیز باعث موفقیت این وبسایت ها شده است؟
ترفند های هک سئو توانست به موفقیت این وبسایت ها کمک کند.
8 ترفند هک سئو برای برتری در گوگل
در اینجا هشت هک ساده سئو برای بهبود سئوی وبسایت شما آورده ایم تا بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید.
- کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید
- محتوای همیشه سبز بنویسید و قطعه قدیمی را به روز کنید
- روی هدف جستجوی کاربر تمرکز کنید
- بهینه سازی تصاویر
- بک لینک های با کیفیت بالا کسب کنید
- عناوین جذاب و توضیحات متا را ایجاد کنید
- طراحی واکنشگرا را تمرین کنید
- نمایه کسب و کار Google را تنظیم کنید
کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید.
یک کمپین SEO خوب با یکپارچه سازی کلمات کلیدی شروع می شود.
برای اینکه در هر جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشید، باید کلمات کلیدی خاصی را که افراد جستجو می کنند را هدف قرار دهید و آن کلمات کلیدی را در محتوای نوشتاری خود بگنجانید.
مهم است که کلمات کلیدی درستی را انتخاب کنید. کلیدواژه های دم بلند کلمات کلیدی هستند که به جای یک کلمه ، چندین کلمه طولانی هستند.
اینها بهترین کلمات کلیدی برای هدف هستند زیرا هدف جستجوی خاصی دارند، بنابراین وقتی کاربران آنها را جستجو می کنند، می دانید به دنبال چه هستند.
میتوانید با وصل کردن کلمات کلیدی کوتاهتر مرتبط به ابزاری مانند KeywordsFX و انتخاب از میان نتایجی که به شما میدهد، کلمات کلیدی طولانی پیدا کنید!
محتوای همیشه سبز بنویسید و قطعات قدیمی را به روز کنید
یک راه آسان دیگر برای بهبود سئو این است که محتوای همیشه سبز ایجاد کنید تا جایی که می توانید.
همانطور که درختان همیشه سبز درختانی هستند که وقتی درختان دیگر قهوه ای می شوند ، تازه و سبز می مانند ، محتوای همیشه سبز نیز محتوایی است که زمانی مفید و مرتبط باقی می ماند که محتوای دیگر قدیمی شود.
ایده این است که محتوایی بنویسید که چندین سال بعد همچنان مرتبط باشد.
این بدان معنی است که از هر گونه روند کوتاه و فعلی که بعداً تاریخ محتوای شما را نشان می دهد و ممکن است باعث قدیمی شدن محتوا شما شود اجتناب کنید.
البته، شما نمی توانید آینده را کاملاً پیش بینی کنید، و برخی چیزها کهنه می شوند.
وقتی این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که به عقب برگردید و آن را بهروزرسانی کنید تا همچنان ترافیک را هدایت کند.
بر هدف جستجوی کاربر تمرکز کنید
کلمات کلیدی ابزار ارزشمندی برای بهبود رتبهبندی شما هستند، اما وارد کردن آنها به محتوای شما بهطور خودکار منجر به نتیجه نمیشود.
برای رتبهبندی در صفحه اول، باید محتوایی را ایجاد کنید که هدف جستجوی کاربر را نشان دهد . (یعنی باید ببینید چرا کاربران کلمات کلیدی مورد نظر شما را جستجو میکنند.)
بنابراین، اگر محتوایی مینویسید که مخاطب را هدف قرار میدهد، باید مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً چیزی را ارائه میکند که کاربران به دنبال آن هستند.
میتوانید با نگاه کردن به نتایجی که در حال حاضر در بالاترین رتبه قرار دارند، متوجه شوید که هدف جستجوی کاربر چیست.
تصاویر را بهینه کنید.
متن موجود در وبسایت شما تنها چیزی نیست که برای بهبود سئو باید بهینه سازی کنید.
همچنین باید برای بهینه سازی تصاویر خود وقت بگذارید.
اولین راه برای بهینه سازی تصاویر در سایت شما فشرده سازی آنهاست.
وقتی فایل های تصویری خیلی بزرگ هستند ، سرعت بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهند ، که باعث می شود بسیاری از کاربران به جای منتظر ماندن ، دکمه برگشت را فشار دهند.
این رفتار به نوبه خود به گوگل می گوید که سایت شما به نتایج جستجو مرتبط نیست.
همچنین میتوانید از تگهای alt برای تصاویر خود استفاده کنید، که اساساً تارهای متنی کوتاه و توصیفی هستند که به تصاویر خود پیوست میکنید.
Google نمیتواند تصویر یک سیب را تشخیص دهد ، اما میتواند برچسب جایگزینی را بخواند که میگوید «سیب قرمز براق» را بفهمد.
این بدان معناست که تصویر میتواند به مرتبط بودن صفحه شما کمک کند ، که میتواند به بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو کمک کند.
بک لینک های با کیفیت بالا کسب کنید
یکی از موثرترین هک سئو برای بهبود رتبه بندی گوگل استفاده از بک لینک است .
در واقع،بک لینک مهم ترین عامل رتبه بندی در گوگل است .
بک لینک ها جایی هستند که و سایت های خارجی به محتوای شما لینک می دهند.
شما باید برای هر محتوایی که در سایت خود ایجاد می کنید ، چند بک لینک با کیفیت بالا ایجاد کنید.
وقتی گوگل می بیند که وبسایت شما به یک سایت معتبر لینک داده شده است ، وبسایت شما را نیز معتبر می بیند و شما در رتبه بندی بالا می روید.
برای کسب بک لینک ، می توانید به سادگی به وبسایت های شخص ثالث معتبر در صنعت خود دسترسی داشته باشید.
بهترین راه برای انجام این کار این است که پیوندهای شکسته را در محتوای موجود آنها پیدا کنید و پیوندهایی را توصیه کنید که می توانند آنها را جایگزین کنند ، که برخی از آنها می تواند به محتوای خود شما باشد.
هنگامی که به آنها پیشنهاد می شود پیوندهای خود را به روز کنند ، این وبسایت ها از شما سپاسگزار خواهند بود و آنها را خوشحال می کند که به شما پیوند دهند!
عناوین قانع کننده و توضیحات متا را بسازید
بخشی از دلیلی که میخواهید رتبه بالاتری کسب کنید ، دریافت ترافیک بیشتر است.
وقتی صفحهای ترافیک زیادی دریافت میکند، در رتبهبندی بالا میرود.
به همین دلیل ، باید مطمئن شوید که محتوای شما وقتی در نتایج جستجو ظاهر میشود ، کاربران را جذب میکند و عناوین شروعی عالی هستند.
وقتی برچسب عنوان خود را شاداب و قانعکننده و مرتبط میسازید، احتمال کلیک کاربران را افزایش میدهید.
می توانید این کار را با استفاده از اعداد و صفت های فریبنده انجام دهید تا کاربران را به سایت خود بکشانید.
این تگهای عنوان را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید و کلیدواژه اصلی خود را در آن بگنجانید.
برای توضیحات متا خود، که خط متنی کوچک زیر برچسب عنوان است ، باید خلاصهای از صفحه ارائه دهید.
توضیحات متا را کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید و حتما کلمه کلیدی اصلی خود را درج کنید.
طراحی واکنشگرا را تمرین کنید
یکی از مهمترین راهکار های هک سئو برای رتبهبندی Google برای پیادهسازی ، طراحی واکنشگرا است.
در واقع، این فقط یک هک نیست بلکه یک امر ضروری است.
طراحی ریسپانسیو امری است که شما وبسایت خود را برای فرمت موبایل و همچنین دسکتاپ بهینه می کنید تا به درستی در گوشی ها ، تبلت ها و رایانه ها نمایش داده شود.
دلیل اینکه طراحی ریسپانسیو بسیار مهم است این است که گوگل سایت ها را بر اساس قالب تلفن همراه آنها رتبه بندی می کند.
حتی با بی عیبترین طراحی وب در جهان برای دسکتاپ ، اگر وبسایت روی تلفنهای همراه خوب کار نکند ، رتبهبندی نخواهد شد.
نمایه کسب و کار ها
نمایه کسب و کار Google را تنظیم کنید
بیشتر تاکتیکهای SEO شما باید بر بهینهسازی محتوای وبسایت شما تمرکز کنند ، اما راه دیگری نیز وجود دارد که میتوانید به صورت ارگانیک در نتایج جستجو ظاهر شوید.
وقتی نمایه ای برای شرکت خود در نمایه کسب و کار Google تنظیم می کنید ( مثل ثبت شرکت در گوگل مپ) ، می توانید راحت تر در نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید.
گوگل به شما امکان می دهد اطلاعاتی مانند مکان ، اطلاعات تماس و ساعات کاری خود را به اشتراک بگذارید.
هنگامی که افراد کسب و کاری مانند شما را در منطقه خود جستجو می کنند ، Google این اطلاعات را در نتایج جستجوی محلی نمایش می دهد.
با ادعای فهرست محلی خود ، می توانید سرنخ های محلی بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید.
مزایای استفاده از ترفندهای هک سئو
اگر امیدوارید آگاهی از برند را بهبود ببخشید ، مخاطبان هدف خود را افزایش دهید و درآمد بیشتری کسب کنید، پس داشتن یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو ضروری است.
در ادامه برخی از مزیت های استفاده از ترفندهای هک سئو رو برای شما آورده ایم.
اعتبار شما را افزایش می دهد:
هر وبسایتی که رتبه بالایی در موتورهای جستجو داشته باشد نشان دهنده اعتبار سایت است.
در نتیجه، صرف زمان در وبسایت کسب و کار شما برای بهبود سرعت سایت ، افزودن کلمات کلیدی و مواردی از این دست یک گام اساسی برای افزایش اعتبار وبسایت شما و به نوبه خو د، کسب و کار شما است.
اما، البته، همیشه نمیتوانید برای کمک به ترفندهای هک سئو وابسته باشید.
از بازاریابی محتوا پشتیبانی می کند:
سئو و محتوای اصلی با هم کار می کنند و یکی بدون دیگری نمی تواند کار کند.
وقتی محتوای مفیدی برای بازدیدکنندگان وبسایت با استفاده از چند رسانه ای ایجاد می کنید ، سایت شما به طور خودکار در موتورهای جستجو رتبه بهتری پیدا می کند.
سئو همچنین می تواند استراتژی بازاریابی محتوای شما را تا حد زیادی پشتیبانی کند .
تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای با کیفیت عالی ایجاد کنید و آن را با کلمات کلیدی بهینه کنید.
کمپین های PPC را به حداکثر برسانید:
آیا می دانستید که سئوی ارگانیک و کمپین های پولی به عنوان PPC در ترکیبی فوق العاده عمل می کنند؟
در حالی که PPC (پرداخت به ازای کلیک) به وبسایتها کمک میکند تا در بالای نتایج جستجوی پولی قرار گیرند ، سئو همان کار را برای شما به روشی ارگانیک انجام میدهد.
وقتی برای هر دو نتیجه در صدر قرار می گیرید، اعتبار برند شما را افزایش می دهد.
می تواند به شما کمک کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید:
بیشتر کمپینهای دیجیتال مانند بازاریابی رسانههای اجتماعی یا PPC بر روی مخاطبان هدف تمرکز میکنند و عمدتاً با اطلاعات جمعیتی کار میکنند ؛ اما نه استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو.
هنگام استفاده از سئو ، شما کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید که می توانند هر مشتری را به صورت آنلاین با قصد خرید جذب کنند. ( می توانید مشتریان بیشتری را با کلمات کلیدی به جای جمعیت شناسی جذب کنید. )
نرخ های تعامل کاربر را بهبود می بخشد:
هنگامی که شروع به تکیه بر هک ها و استراتژی های سئو می کنید ، متوجه خواهید شد که چگونه می تواند نرخ تعامل کاربر را نیز بهبود بخشد.
برای بهبود نرخ تعامل کاربر ، از هر ابزار آنلاینی برای ممیزی وبسایت خود و متعاقباً بهینه سازی عناوین ، متا تگ ها و موارد مشابه کمک بگیرید.
علاوه بر این، مطمئن شوید که سایت شما ایمن و سازگار با موبایل است.
این به شما یک مزیت رقابتی می دهد:
از آنجایی که سایتهای رقیب شما احتمالاً قبلاً زمان و پولی را برای استراتژی سئوی وبسایت سرمایهگذاری کردهاند ، شما نیز باید این کار را انجام دهید!
علاوه بر این ، مشاغلی که به شدت به استراتژیهای سئوی خود متکی هستند ، معمولاً از همه سایتهای رقیب در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر میروند و در این فرآیند سهم بازار را به دست میآورند.
بنابراین، روی یک استراتژی سئوی خوب سرمایه گذاری کنید و در نتایج جستجو از رقبای خود پیشی بگیرید.
در آخر…
بهینه سازی موتور جستجو چیزی جز یک کار یک روزه نیست و یادگیری ترفندهای هک سئو ممکن است سال ها طول بکشد.
این به این دلیل اتفاق میافتد که انسانها و رفتار آنها به صورت آنلاین ، درست مانند اینترنت ، دائماً در حال تکامل هستند.
بنابراین، زمانی که قصد دارید استراتژی سئوی خود را ثابت کنید، باید از هر انتقالی جلوتر باشید و محتوای خود را به روز نگه دارید.
مانند رقبای شما، پیروی از شیوه های استاندارد SEO همیشه مفید خواهد بود.
با این حال، ترفند های هک سئو گفته شده در بالا پس از تحقیقات فراوان به دست آمده اند و در صورت استفاده دقیق می توانند زندگی شما را تغییر دهند.
این هک ها به شما کمک می کند محتوای با کیفیت عالی ایجاد کنید و عملکرد وبسایت خود را تقویت کنید، بیشتر در مورد تیم های یک نفره.
علاوه بر این، همیشه برنامه سئو را به خاطر بسپارید که هرگز شما را شکست نخواهد داد ( ایجاد محتوای با کیفیت برتر که همیشه سبز است. )
به هر حال، گوگل معتقد است که «محتوا پادشاه است».
بنابراین تا زمانی که محتوای خوبی تولید نکنید ، حتی اگر بتوانید استراتژی سئوی خود را به درستی انجام دهید ، سایت شما عملکرد خوبی نخواهد داشت!
امیدوارم این پست به خوبی توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد و در رفع مشکل شما کمکی کرده باشد..
منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده ی شما عزیزان هستیم.
بدرود 👋
درباره نرگس حاجی حسینی
نرگس حاجی حسینی هستم. فارقالتحصیل مهندسی نرم افزار درسال 1402 . در حوزه طراحی وب و تولید محتوا حدود 2سال فعالیت دارم. علاقه مند به طراحی سایت وهمیشه در دنیای تکنولوژی به دنبال اپدیت نگه داشتن خودم هستم.در تیم آکادمی ساسان درویش پور به عنوان نویسنده و تولید کننده محتوا در خدمت شما عزیزان هستم
نوشتههای بیشتر از نرگس حاجی حسینی
دیدگاهتان را بنویسید