ترفندهای مهم رپورتاژ
ترفندهای مهم رپورتاژ
سلام به همراهان همیشگی آکادمی ساسان درویشپور🤩
خیلی از ما در جاهای مختلف عبارت رپورتاژ رو شنیدهایم اما دقیقا معناش رو نمیدونیم و یا شاید ندونیم چه تاثیری روی کسب و کار ما میتونه داشته باشه.
امروز میخوایم به طور مفصل درباره رپورتاژ آگهی صحبت کنیم .
پس با ما همراه باشید.✅
برای این که بتونید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید، خبرسازی و بیان داستانوار موضوعات دارای تاثیر بسیار زیادی است.
شما میتونید اخبار کسب و کارتان را در قالب یک خبر جذاب منتشر کنید و مخاطبین بیشتری را به خود جذب کنید. به همین منظور، استفاده از رپورتاژ میتواند برای شما مفید واقع شود.
رپورتاژ آگهی در دنیای امروز سهم بسیار زیادی از هزینههای برندینگ بزرگترین سازمانها را در بر میگیرد.
در واقع مخاطبین دیگر به دنبال تبلیغات مستقیم نیست.
در اصل باید بگویم تبلیغات مستقیم جوابگو نیست و بازدهی خوبی ندارد.
شما میتوانید با رپورتاژ خدماتتان را به گونه ای معرفی کنید که برای مخاطب شما جذاب باشد.
این مورد باعث میشود که مخاطب در ناخودآگاه خود به برند شما اعتماد کند .
رپورتاژ به نوعی معرفی کننده خدمات یا محصولاتی است که باعث رفع نیاز مخاطب میشود، پس میتوانید از آن بهترین استفاده را داشته باشید.
قطعا این سوال تو ذهنتون پر رنگ شده که اصلا رپورتاژ چی هست؟ چه جوری نوشته میشه؟
قبل از این که به این سوال جواب بدم بیاید خدمات سئو وبسایت آکادمی ساسان درویش پور رو بهتون معرفی کنم که با خیال راحت میتونید سئو وبسایتتون رو به دستشون بسپارید ،
تاثیر رپرتاژ روی وبسایت چیست؟ چه نکاتی را باید بدانیم؟
قطعا برای شروع هر كاری بايد در ابتدا باید زمينه ای بچینیم و بعد دست به كار شويم.
از پيش زمينه ای كه برای ترفند های رپورتاژآگهی وجود دارد پيدا كردن عنوان بسيار مهم است كه علاوه بر مرتبط بودن با موضوع باید جذاب باشد( به اين دليل كه كاربر در سايت شما با ديدن عنوان جذب میشود و اقدام به كليك بر روی آن میكند و وارد يكی از لينك های كه قرار داده ايد شود) اما مهمتر از انتخاب عنوان بايد يك متن بسيار خوب كه از نظر نگراش ، خوانایی ، درک مطلب ، سئو و … عالی باشد را تنظيم كرده و آن را در وبسایت مد نظر انتشار دهيد، سعی کنید كه در محتوای خود حتما بازاريابی را هم انجام داده باشيد.
یکی از سوالات پر تکرار این است كه رپورتاژآگهی چگونه تاثيرش را روی سايت ما می گذارد و باعث ديده شدن كسب و كار می شود؟
اگر شما یک وبسایت مناسب برای تبلیغ پیدا کرده باشید و عنوان و نوشته ای جذاب هم داشته باشید ممکن است خیلی از افراد روی لینک مطلب شما کلیک کنند و آن را بخوانند.
اما نكته حائز اهميت تاثير رپورتاژ بر روی رتبه سايت است.
وقتی كه سايتی رپورتاژ شما را قبول می كند و در آن لينك های فالو می دهد قطعا شما را تاييد كرده و اگر سايت مقصدی كه محتوا را منتشر كرده باشيد رتبه خوبی داشته باشد قطعا مهر تاييد آن بر روی سايت شما قرار می گيرد و قطعا سايت شما ارتقا رتبه هم خواهد داشت.
نکاتی که تا به الآن براتون ذکر کردیم بسیار بسیار مهم بوده و تاکید بر این داریم که نقطه به نقطه این نکات را انجام دهید.
نکاتی که هنگام سفارش رپورتاژ باید به آنها توجه کرد
قطعا برای همه افرادیكه در زمينه سايت و سئو و … فعاليت می كنند مهم ترين مبحثی كه وجود دارد قيمت سايت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی است و چه جوری سايتی را به صورتی كه براشون سود داشته باشد انتخاب كنند.
ما به شما پیشنهاد میکنیم سايت هایی كه خدمات رپورتاژ را انجام می دهند را انتخاب کنید.
تمامی خدمات ارائه شده در سايت های مورد نظر خود را بررسی کنید و قيمت ها را در همه سايت های خدماتی نگاه کنید و مناسب ترين قيمت ها را انتخاب كنيد.
بعضی از مواقع برخی از افراد 4 الی 3 رپورتاژ را همزمان با هم خريداری كرده و استفاده می كنند در صورتی كه می توانید در سايت های ديگر پكيج هایی در خريداری کنید که این مورد را شامل میشوند و صد در صد هم به سود شما خواهد بود
نكته مهم: البته بايد در انتخاب سايت مقصد همان سايت مرتبط به حوزه خود را هدف اصلی قرار بدید و حتما از آن استفاده كنيد؛
يكی از موارد مهم كه بايد به آن توجه داشته باشید این است كه برخی از سايت ها آگهی شما را يكساله بارگزاری و بعد از يكسال آن را حذف خواهند كرد .
ما به شما پیشنهاد میکنیم در این نوع وبسایتها اصلا استفاده نکنید چرا که باعث پایین آمدن رتبه گوگل وبسایت شما میشود و علاوه بر آن از ترفتندهای رپورتاژ آگهی به دور است.
اما اگر میخواهید رپورتاژ خود را به این وبسایتها سفارش بدهید حتما هر یکسال آن را تمدید کنید تا باعث افت رتبه گوگل شما نشود.
اگر میخوای برای وبسایتت URL ایجاد کنی اما نمیدونی این URL فارسی باشه بهتراست یا انگلیسی به نظرم حتما مقاله وبسایت ساسان دوریش پور رو مطالعه کن.
ترفند های رپورتاژآگهی:
تا به اينجای مقاله آشنایی نسبی با رپورتاژ آگهی پيدا كرده ايد و حال نوبت این است كه سراغ ترفند های رپورتاژآگهی برويم.
قبل از شروع مبحث اصلی باید بگویم که نکاتی که در در ادامه ذکر شده بسیار مهم و حائض اهمیت هست .
ریز به ریز این نکات رو باید رعایت کنید چرا که هر کدوم از آنها نکات مهم رپورتاژ آگهی هست و میتواند باعث بالا رفتن رتبه گوگل شما شود.
1.بررسی سايت مبدا
در اولين مرحله از ترفند های رپورتاژآگهی شما بايد بررسی های بسيار دقيقی را انجام داده باشيد كه در ادامه كار خود قطعا به مشكل های بزرگی نظير افت رتبه بر خورد نكنيد.
يكی از اين موارد كه به شما در بخش های بالایی عنوان شده بود اين است كه سايت انتخابی شما بعد از چند وقت رپورتاژ شما را حذف نكند كه اين كار قطعا به ضرر شما خواهد بود.
اما يكی از مواردی كه كمتر كسی از آن خبر دار است آن خواهد بود كه سايت مقصد را بررسی كرده و اينكه آيا سايت مقصد شما تا به حال روی آن انكر تكست اصلی رپورتاژ رفته است يا نه؟
در واقع زمانی که شما یک انکرتکست را انتشار میدهید، قادر خواهید بود که مخاطب را ترغیب به استفاده از لینک قرار داده شده در وبسایت مبداء کنید.
این کار باعث میشود که نرخ ورودی وبسایت شما بهبود پیدا کند و درصد میزان مخاطبین وارد شده به سایت شما هم بیشتر شوند.
پس توجه به این نکته بسیار مهم را از یاد نبرده و حتماً از انکرتکست استفاده کنید تا بتوانید عملکرد بسیار خوبی را داشته باشید.
همچنین استفاده از انکرتکست بلند ریسک لینک سازی خارجی و احتمال پنالتی شدن صفحه را پایین میآورد.
2.تبليغات مستقيم ممنوع
پرسونای مخاطب در یک رپورتاژ به صورت سوم شخص تعیین میشود.
به معنای آن است که شما به عنوان یک شخص ثالث که منفعتی نمیبرید باید صحبت کنید.
بهتر است در خصوص چالشها صحبت کنید.
برای مثال یک شرکت که در زمینه ارائه تورهای مسافرتی ارزان قیمت در حال فعالیت است. میتواند به بررسی چالشهای کاهش میزان مسافرت در سالهای اخیر رپورتاژ تهیه کند.
گرانی و سایر مسائل مالی را بیان کند و در نهایت به مخاطب خود بگوید که در هر شرایطی برای داشتن روان سالم باید سفر کرد!
اگر نمیتوانید یک سفر بسیار خوب چند هفته ای به خارج از کشور داشته باشید، میتوانید برای سفر داخلی اقدام کنید.
در نهایت درحد یک بند خدمات خود را به صورت غیر تبلیغاتی بیان کنید.
بیان این مسائل میتواند مانور دادن روی مزایای رقابتی باشد.
2.ساختن شبكه های اجتماعی
برای داشتن یک رپورتاژ با بازدهی بالا الزاماً نیازی نیست که هزینههای بسیار زیادی صرف کنید.
برای مثال در صورتی که کسب و کار شما دچار تغییراتی شده است که شاید برای مخاطبین شما در دیگر کسب و کارهای مرتبط دارای اهمیت است، میتوانید رپورتاژ خود را در شبکه اجتماعی مثل لینکدین نیز منتشر کنید.
مطمئن باشید که انتخاب یک شبکه اجتماعی خوب میتواند برای شما و بازدهی بیشتر سایت شما تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.
از دیگر شبکههای اجتماعی نیز به تناسب نوع مخاطبین و لحن برند خود میتوانید استفاده داشته باشید.
4.خريد بازديد
يكی از نكات بسيار خفن و ناب كه شما بايد از آن خبر داشته باشيد خريد بازديد( واقعی) برای رپورتاژآگهی می باشد.
به اين دليل كه شايد بنا به هر دليلی بازديد بسيار كمی را در رپورتاژ داشته باشيد.
شما با خريد بازديد واقعی از سايت های مهم می توانيد مهر تاييد را بر محتوای خود بگذاريد و پيشنهاد ما به شما آن است كه برای هر رپورتاژ منتشر شده بازديد قابل توجه را بخريد
5.استفاده از كلمات ترند
يكی از نكاتیكه مهم است و در ترفند های رپورتاژآگهی قرار دارد استفاده از كلمات بسيار ترند شده می باشد.
به صورتی كه شما می توانيد در ابتدای محتوا خود به عنوان مثال كلمه كرونا و … را عنوان بفرماييد به اين دليل كه اين كلمات بسيار سرچ می شود و با ساز و كار كلمات كليدی مناسب شما می توانيد بازديد های مناسبی را برای خود جذب كرده و البته كه بتوانيد ارتقا رتبه داشته باشيد
6.استفاده از اسم خود در كنار اسم ساير برند های مطرح
شما پیش از یک ارائه کننده خدمات، یک فروشنده، تولید کننده یا حتی فعال در حوزه مالی، به عنوان یک برند شناخته میشوید.
پس بهتر است که برای افزایش میزان بازدهی رپورتاژ خود و همچنین در راستای بهینه سازی بهتر سایت خود نسبت به لینک دهی به برند اقدام نمایید.
به عنوان مثال اگر سايت شما فروشگاهی باشد می توانيد اسم سايت شما در كنار سايت هایی همچون ديجی كالا و خانومی و … جزء بهترين سايت های فروشگاهی ايران هستند عنوان کنید.
اين عمل و كار شما باعث آن خواهد شد كه نام شما در كنار ساير برند ها نوشته و خوانده شود و البته كه گوگل اين موضوع را می فهمد و قطعا متوجه آن خواهد شد كه سايت شما حتما سايتی بسيار قدرتمند هستند كه در كنار نام های ديگر سايت ها قرار دارد
7.اصول اخلاقی را زیر پا نگذارید
یکی از مهمترین مسائلی که متاسفانه امروزه باعث شده است تا رپورتاژها هم نتوانند در جذب مخاطب موفق عمل کنند، زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی است.
برای مثال برخی از برندها سعی میکنند که تاثیر مخرب قند مورد استفاده در محصولاتشان برای افراد دیابتی را در رپورتاژ خود به شکل دیگری جلوه دهند و همین مسئله باعث میشود تا مردم نتوانند اعتماد چندانی به رپورتاژها داشته باشند.
به همین دلیل توصیه میشود که حتماً اصول اخلاقی را برای رپورتاژها در نظر داشته باشید.
8.از بك لينك استفاده کنیم یا از رپورتاژ؟
هر اين دو مورد از يك خانواده هستند و تاثير خود را هم می گذارد و اما مدت زمان تاثير گذاشتن و ميزان وقت گذاشتن و هزينه و … است كه باعث تفاوت اين دو میشود.
شما برای ساخت بك لينك می توانيد هزينه هایی را بپردازيد و این هزينه هایی هم که باید پرداخت كنيد در نگاه اول شايد به دل شما ننشيند.
پيشنهاد ما به شما این است كه رپورتاژ را با چهار چوب ترفند های رپورتاژآگهی كه سير تا پياز آن را برای شما عنوان كرده ايم رعايت كرده و البته كه نتيجه بسيار بهتری را نسبت به بك لينك ها حاصل فرما است.
9.برای فروش اجبار نگذارید
شما به عنوان یک برند (شخصی یا سازمانی) نمیتوانید مخاطب خود را مجبور به خرید و استفاده از خدمات خود کنید.
پس از یاد نبرید که عدم وجود اجبار در فروش میتواند در جذب بیشتر مخاطب تاثیر بسیار بیشتری داشته باشد.
مسائل روانشناسی بیان میکنند که حتی بزرگترین برندهای دنیا هم نمیتوانند همه مردم را متقاعد کنند که از خدمات یا محصولات آنها استفاده کنند. شما هم از این مسئله مستثنا نخواهید بود.
در آخر باید بگویم که
همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راههای موثر در سئو سایت است.
علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات میگیرد که شما وقتی رپورتاژ خود را در کانالهای توزیع محتوا و به ویژه سایتهای پرمخاطب منتشر میکنید.
این سایتها به شما لینک فالو میدهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده میشود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما خیلی بهتر از قبل میشود.
امیدواریم این پست برای شما مفید باشد .
منتظر نظرات پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.
بدرود👋
درباره ساسان درویش پور
ساسان درویش پور هستم متخصص سئو و طراح سایت های وردپرسی میباشم.برنامه نویسی وطراحی سایت را از سال 1396 شروع کرده ام.هدف آکادمی ساسان درویش پور ارائه خدمات به مشتریان در زمینه سئو،طراحی وب و... همچنین تربیت هنرجوهای متخصص و ورود به بازارکار با دانش کافی را دارد.امیدوارم ما را در این راه همراهی کنید.
نوشتههای بیشتر از ساسان درویش پور
دیدگاهتان را بنویسید