گوگل ادز چیست وچگونه کار می کند؟
سلام به تمامی همراهان خوب وبسایت آکادمی درویش پور 😘😍
وقتی چیزی را در گوگل جستجو می کنید، ممکن است یک تبلیغ را در بالای نتایج جستجو ببینید.
مثل تصویر زیر:
این یک تبلیغ گوگل است.
اما این تنها یکی از انواع تبلیغات گوگل است که فقط در یک مکان ظاهر می شود.
در این مقاله، ما در مورد انواع مختلف تبلیغات گوگل ، نحوه عملکرد آنها و اینکه چگونه می توانید کمپین خود را راه اندازی کنید، صحبت خواهیم کرد.
بیایید با اصول اولیه Google Ads شروع کنیم.
تبلیغات گوگل (گوگل ادز) چیست؟
Google Ads ( گوگل ادز ) که قبلاً به عنوان Google AdWords شناخته می شد یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است که به شما امکان می دهد محصولات یا خدمات خود را در سراسر دارایی های آنلاین Google تبلیغ کنید.
مانند موتور جستجوی آن، وبسایت های شریک و یوتیوب.
در اینجا نمای کلی داشبورد گوگل ادز به نظر می رسد:
نمای کلی داشبورد گوگل ادز
وقتی میگوییم ” Google Ads” ، به پلتفرم تبلیغاتی اشاره میکنیم.
وقتی میگوییم “تبلیغات Google”، در مورد تبلیغات واقعی در داراییهای Google صحبت میکنیم.
برای نمایش تبلیغات خود در گوگل هزینه ای پرداخت می کنید. فرآیندی به نام “مناقصه” هزینه را تعیین می کند.
مناقصه را به عنوان یک حراج در نظر بگیرید که در آن یک کسب و کار تصمیم می گیرد حداکثر مبلغی را که مایل است برای کلیک کردن بر روی تبلیغاتش بپردازد چه قدر باشد.
وقتی لیست های رایگان در گوگل وجود دارد، چرا باید پرداخت کنیم؟
این فهرستهای رایگان نتایج ارگانیک نامیده میشوند.آنها براساس ارتباط با جستجوی کاربران ظاهر می شوند.و گوگل از صدها عامل برای رتبه بندی آنها به صورت ارگانیک استفاده می کند.
این کاملاً با نحوه تصمیم گیری Google برای نمایش تبلیغات متفاوت است.
چرا از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟
مزایای گوگل ادز عبارتند از:
1️⃣ دید فوری
Google Ads تضمین می کند که تبلیغات شما به سرعت دیده می شود.
تبلیغات بر اساس عواملی مانند مبلغ پیشنهادی و کیفیت تبلیغ شما به طور برجسته نمایش داده می شوند.
گوگل ادز تضمین می کند که اگر یک محصول جدید یا یک تبلیغ ویژه دارید، فوراً توجهی را که شایسته آن است به خود جلب کنید. بدون یک دوره انتظار طولانی.
2️⃣ انعطاف پذیری
گوگل ادز طیف وسیعی از قالبهای تبلیغاتی را متناسب با نیازهای مختلف کسب و کار ارائه میکند.
این که آیا ترجیح می دهید از متن ، تصویر یا ویدیو استفاده کنید، یک قالب تبلیغاتی وجود دارد که به شما کمک می کند پیام خود را به طور موثر منتقل کنید.
3️⃣ هدف گیری دقیق
Google Ads گزینه های هدف گیری دقیقی را ارائه می دهد.
میتوانید با انتخاب گروههای سنی ، علایق یا مناطق جغرافیایی ، تبلیغات خود را بر روی یک مخاطب خاص متمرکز کنید.
در اینجا به نظر می رسد که چگونه مخاطبان خود را بر اساس علاقه هدف قرار دهید:
به عنوان مثال، یک رستوران محلی می تواند به طور خاص تبلیغات را برای افراد علاقه مند به “غذا و ناهار خوری” انتخاب کند.
Google بر اساس سابقه جستجوی کاربران، وبسایتهایی که بازدید میکنند و برنامههایی که استفاده میکنند ، علاقهی آن ها را تعیین میکند.
این تضمین می کند که رستوران به مخاطبانی که به دنبال غذاهای آشپزی هستند دسترسی پیدا کند.
4️⃣ بازاریابی مجدد
Google Ads به شما امکان میدهد تا کاربرانی را که قبلاً از وبسایت شما بازدید کردهاند اما اقدام دلخواه را انجام ندادهاند ، دوباره جذب کنید.
مانند خرید یا ثبت نام در خبرنامه.
این تبلیغات شما را در سایت های دیگری که کاربران بازدید می کنند نمایش می دهد و برند شما را در ذهن آنها حفظ می کند.
هدف گذاری در شانش مجدد شانس این مشتریان بالقوه را افزایش می دهد که به سایت شما بازگردند و تبدیل شوند.
5️⃣ مقرون به صرفه
مدل قیمتگذاری اولیه Google Ads ، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است.
یعنی این که وقتی شخصی روی لینک وبسایت شما کلیک میکند، هزینهای از شما دریافت میشود.
آگهی گذاری گوگل ادز همچنین گزینههای قیمتگذاری دیگری مانند هزینه در هزار نمایش (CPM) و هزینه به ازای هر اقدام (CPA) را ارائه میدهد.
این گزینههای انعطافپذیر به شما این امکان را میدهند که مقرون به صرفهترین مدل را برای اهداف کمپین خاص خود انتخاب کنید و هزینههای خود را برای نتایج بهتر بهینه کنید.
6️⃣ نتایج قابل اندازه گیری
Google Ads با گزارش های عملکرد جامع ارائه می شود.
شما میتوانید معیارهای مختلفی را دنبال کنید ، از تعداد بازدیدها و کلیکهایی که آگهی شما دریافت میکند تا تبدیلهایی که ایجاد میکند.
سپس میتوانید از این دادهها استفاده کنید تا مشخص کنید کدام تبلیغات بهترین عملکرد را دارند، بودجه را به طور مؤثرتری تخصیص دهید ، و هدفگذاری خود را برای بهبود اثربخشی کمپین خود اصلاح کنید.
با گوگل ادز می توانید به اهداف تبلیغاتی مختلفی دست پیدا کنید.
مانند افزایش ترافیک وبسایت ، جذب سرنخ ها و افزایش فروش.
با این حال، موفقیت تبلیغات شما به عوامل مختلفی بستگی دارد.
از جمله نوع تبلیغات پولی Google که انتخاب میکنید.
انواع تبلیغات گوگل
در اینجا پنج نوع تبلیغات گوگل رو براتون آماده کردهایم :
1- تبلیغات جستجوی گوگل
زمانی که کاربران کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کنند، تبلیغات جستجوی گوگل در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) ظاهر می شوند.
در اینجا یکی از نمونه های تبلیغات جستجوی گوگل برای پرس و جو “خرید تشک محکم آنلاین” آمده است:
تبلیغات جستجوی گوگل
این تبلیغ شامل سه عنصر کلیدی است:
عنوان و توضیحات
عنوان و متن اضافی یک نمای کلی از محصول یا خدمات ارائه می دهد.
داراییهای تبلیغات
قبلاً به عنوان برنامههای افزودنی شناخته میشد،اینها جزئیات اضافی مانند پیوندهای صفحه خاصی هستند که میتوانید در حین تنظیم آگهی انتخاب کنید.
موقعیت این تبلیغات معمولاً در بالا یا پایین SERP Google است.
تعداد تبلیغات نمایش داده شده در صفحه می تواند بر اساس عواملی مانند محبوبیت عبارت جستجو متفاوت باشد.
نمای کلی نتیجه جستجو
تبلیغات در Google با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.
گوگل ادز به شما کمک می کند با مشتریان بالقوه دقیقاً در لحظه ای که فعالانه محصولات یا خدمات مرتبط را جستجو می کنند ارتباط برقرار کنید.
به عنوان مثال، اگر کسی برای «بهترین کفش دویدن» جستجو کند ، یک فروشگاه کفش میتواند آگهی خود را در بالای نتایج جستجو نمایش دهد و از دید بالا اطمینان حاصل کند.
2- تبلیغات نمایشی گوگل
تبلیغات Google Display Network (GDN) تبلیغات بصری هستند که در وبسایتها ، برنامهها و دیگر پلتفرمهای دیجیتالی که با Google برای میزبانی آگهیها شریک شدهاند ظاهر میشوند.
این پلتفرمها از طریق برنامهای به نام AdSense با Google متحد میشوند.
به آنها اجازه میدهد تبلیغات مرتبط ارائه شده توسط Google را به بازدیدکنندگان خود نشان دهند.
در اینجا نمونه ای از تبلیغات نمایشی گوگل در وبسایت واشنگتن پست آمده است:
تبلیغات نمایشی گوگل
صاحبان وبسایت می توانند انتخاب کنند که این تبلیغات در مکان های مختلف یک صفحه وب نمایش داده شود.
برخی از مکان های استاندارد عبارتند از بالای وبسایت (بنر) ، نوار کناری و پاورقی.
مکان قرار گیری تبلیغات
تبلیغات نمایشی Google به شما کمک می کند تا افراد را نه بر اساس آنچه که جستجو می کنند ، بلکه بر اساس اینکه چه کسانی هستند و به چه چیزی علاقه مند هستند، دسترسی پیدا کنید.
بنابراین، به جای اینکه زمانی که فردی برای یک عبارت خاص جستجو میکند، نمایش داده شود، این تبلیغات بر اساس علایق فرد یا نوع محتوایی که مشاهده میکند ظاهر میشوند.
به عنوان مثال، اگر اغلب مقالاتی در مورد تناسب اندام می خوانید ، ممکن است زمانی که در یک وبسایت خبری هستید تبلیغی برای کفش های دویدن ببینید.
در این صورت، Google Display Network علاقه شما به تناسب اندام را تشخیص می دهد و تبلیغات مرتبط را به شما نشان می دهد.
حتی اگر به طور فعال به دنبال کفش های دویدن نباشید.
3- تبلیغات خرید گوگل
تبلیغات خرید Google محصولات را مستقیماً در نتایج جستجو با تصویر ، قیمت و نام فروشگاه به نمایش می گذارد.
وقتی کاربران محصولات خاصی را در Google جستجو میکنند ظاهر میشوند.
در اینجا یک مثال است:
مزیت اصلی تبلیغات خرید گوگل ، ارائه بصری و دقیق محصول است.
مانند داشتن یک فروشگاه دیجیتال در گوگل است.
اگر کاربران «هدفون بیسیم» را تایپ کنند، طیف وسیعی از محصولات را با تصاویر و قیمتها مشاهده خواهند کرد.
به آنها امکان مقایسه و انتخاب مستقیم از نتایج جستجو را می دهد.
4- تبلیغات ویدیویی گوگل
تبلیغات ویدیویی Google تبلیغاتی هستند که در YouTube ظاهر می شوند.
این آگهیها میتوانند قبل از ویدیوی انتخابی کاربر (پیش از پخش) ، در طول ویدیوهای طولانیتر (میان فیلم) ، یا پس از پایان ویدیو (پس از پخش) پخش شوند.
در اینجا نمونه ای از یک تبلیغ ویدیویی است که قبل از شروع یک ویدیو پخش می شود:
تبلیغات ویدئویی
با توجه به اینکه یوتیوب یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در جهان است ، می توانید از این تبلیغات در آن برای دسترسی به تعداد زیادی از مردم استفاده کنید.
تبلیغات ویدیویی Google از قدرت بصری ، صدا و داستان سرایی استفاده میکنند.
این رویکرد چندرسانهای میتواند به شما کمک کند تا احساسات را برانگیزید ، عملکرد محصول خود را نشان دهید ، یا به سادگی سرگرم شوید
تبلیغات ویدئویی شما را به یاد ماندنی کند.
میتوانید آگهیهای ویدیویی خود را بر اساس علایق بینندگان خاص، جمعیتشناسی یا حتی نوع محتوایی که تماشا میکنند نمایش دهید.
بنابراین، یک برند لوازم آرایشی ممکن است بینندگانی را که در حال تماشای آموزشهای زیبایی هستند، هدف قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که تبلیغ آن مرتبط و به موقع است.
یا یک آژانس مسافرتی ممکن است بینندگانی را که ویدیوهای مسافرتی یا بررسی های مقصد را تماشا می کنند، هدف قرار دهد.
5. تبلیغات برنامه گوگل
تبلیغات اپلیکیشن گوگل به شما کمک می کند اپلیکیشن موبایل خود را در معرض دید مخاطبان مناسب قرار دهید.
شما باید عناصر ضروری مانند متن و تصاویر را ارائه دهید.
گوگل در این زمینه خودش قالب های مختلفی ارائه میدهد.
که از این قالب ها می تواند در چندین مکان در سراسر اکوسیستم Google ظاهر شود، از جمله موتور جستجوی آن، فروشگاه Google Play، YouTube و شبکه نمایش گوگل.
در اینجا یک نمونه از تبلیغات برنامه Google در YouTube آورده شده است که از کاربران می خواهد برنامه را دانلود کنند:
تبلیغات اپلیکیشن
در تبلیغات برنامه بر اساس اهداف، سه نوع کمپین برنامه وجود دارد:
- نصب برنامه: با هدف جذب افراد بیشتر برای دانلود برنامه شما
- تعامل با برنامه: بر تشویق کاربران فعلی برای تعامل با برنامه شما تمرکز میکند
- پیش ثبت نام در برنامه: به کاربران Android اجازه می دهد تا برای دریافت اعلان زمانی که برنامه جدیدی در دسترس قرار می گیرد ثبت نام کنند
تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟
Google Ads (گوگل ادز) تبلیغات را بر اساس پیشنهاد شما، ارتباط تبلیغ با کاربران و کیفیت آن نشان می دهد.
این تضمین می کند که کاربران تبلیغاتی را ببینند که مطابق با علایق و نیازهای آنها باشد و تبلیغکنندگان به مخاطبانی دسترسی پیدا میکنند که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری بالقوه دارند.
بنابراین، اجازه دهید ابتدا مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل را با هم بررسی کنیم. 👇
مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل
حراج تبلیغات گوگل(مزایده)
هر زمان که کسی در Google مطلبی را جستجو میکند یا از سایتی بازدید میکند که بخشی از Google Display Network است، یک حراج یا همان مزایده خودکار در پسزمینه بر اساس تنظیمات از پیش تعیینشده شما انجام میشود.
در این حراج خودکار، شما و سایر تبلیغکنندگان برای نمایش تبلیغات خود مبلغی را پیشنهاد میکنید.
در حساب گوگل ادز خود، باید حداکثر مبلغی را که میخواهید برای یک کلیک یا نمایش بپردازید تعیین کنید که این مبلغ به دلار است.
تعیین حداکثر مبلغ برای تبلیغات
حراج تعیین می کند که کدام تبلیغات و کجا نمایش داده شوند.
با این حال، به دست آوردن یک موقعیت برجسته (مانند چند لیست اول در صفحه نتایج جستجو) فقط به این معنی نیست که بیشترین پول را ارائه دهید.
گوگل همچنین ارتباط و کیفیت آگهی را ارزیابی می کند.
ارتباط و کیفیت
“ارتباط” به این معنی است که تبلیغ شما چقدر با هدف جستجوی کاربر یا محتوایی که مشاهده می کند مطابقت دارد.
به عنوان مثال، اگر شخصی برای «کفش دویدن» جستجو کند، تبلیغ کفشهای ورزشی بیشتر از تبلیغات کفشهای پاشنه بلند مرتبط است.
گوگل همچنین “کیفیت” تجربه کاربران را هنگام کلیک بر روی تبلیغ شما ارزیابی می کند.
به این عنوان “کیفیت امتیاز” گفته می شود.
این معیاری است که کیفیت کلی و ارتباط تبلیغ شما را ارزیابی میکند.
دریافت امتیاز کیفیت با نمره 10 ( امیتاز کامل ) ، عملکرد سه جزء را ترکیب می کند:
✅ نرخ کلیک مورد انتظار (CTR)
✅ ارتباط آگهی
✅ تجربه صفحه فرود
رتبه آگهی
رتبه آگهی مقداری است که بر جایی که تبلیغ شما در SERP Google ظاهر می شود تأثیر می گذارد.
عوامل مختلفی رتبه تبلیغ شما را مشخص می کند.
از جمله مبلغ پیشنهادی شما ، امتیاز کیفیت شما ، رقابت پذیری حراج ، و مکان کاربر.
این مانند یک سیستم رتبه بندی برای تبلیغات است. هرچه رتبه تبلیغ شما بالاتر باشد، تبلیغ شما برجسته تر خواهد بود.
بنابراین حتی اگر پیشنهاد کمتری نسبت به سایر تبلیغکنندگان بدهید، اگر تبلیغ شما با کیفیتتر و مرتبطتر باشد، باز هم میتوانید موقعیت بهتری کسب کنید.
این مفاهیم کلیدی در مجموع تصمیم میگیرند که کدام تبلیغات گوگل و در کجا ظاهر شوند.
رتبه آگهی تبلیغات
با این حال، نحوه عملکرد هر نوع تبلیغات گوگل می تواند متفاوت باشد.
بیایید نحوه عملکرد انواع تبلیغات Google را بررسی کنیم:
انواع مختلف تبلیغات گوگل چگونه کار می کنند؟
تبلیغات جستجوی گوگل
هنگامی که کاربر یک پرس و جو را وارد می کند، الگوریتم گوگل تمام تبلیغات تنظیم شده برای هدف قرار دادن آن کلمه کلیدی را ارزیابی می کند.
این کلمات کلیدی عباراتی هستند که شما برای هدف گذاری در کمپین خود انتخاب کرده اید.
میتوانید برای هر کلمه کلیدی یک «نوع تطابق» تنظیم کنید، که کنترل میکند درخواست کاربر چقدر باید با کلمه کلیدی شما هماهنگ شود تا تبلیغ شما نمایش داده شود.
انواع تطابق سابقه جستوجو با کلمه کلیدی
دقیق: مطابقت دقیق کلمه کلیدی مورد نیاز است
عبارت: عبارت دقیق با کلمات اضافی مجاز است
گسترده: هر کلمه در عبارت کلیدواژه، به هر ترتیب
هنگامی که گوگل ادز الگوریتم تبلیغات را با کلمات کلیدی مرتبط و انواع تطابق مناسب شناسایی می کند، این تبلیغات را رتبه بندی می کند.
این رتبه بندی بر اساس ترکیبی از عوامل مانند مبلغ پیشنهادی ، ارتباط آگهی با عبارت جستجو و امتیاز کیفیت آگهی است.
فقط تبلیغات با بالاترین رتبه نمایش داده می شود.
و موقعیت آنها توسط Ad Rank مشخص می شود.
برای اطمینان از رتبه بندی تبلیغات شما، تحقیق درباره کلمات کلیدی بسیار مهم است.
این به شما کمک می کند تا پرس و جوهای جستجوی مرتبط را هدف قرار دهید و تبلیغات با کیفیتی ایجاد کنید که با هدف جستجوی کاربران مطابقت داشته باشد.
تبلیغات نمایشی گوگل
تبلیغات نمایشی گوگل به جای کلمات کلیدی ، بر معیارهای هدفگیری مانند علایق کاربر ، جمعیت شناسی یا موضوعات خاص تکیه می کنند.
هنگامی که کاربر از یک وبسایت در شبکه نمایش گوگل بازدید می کند ، الگوریتم گوگل محتوای صفحه ، رفتار گذشته کاربر و معیارهای هدف گذاری تعیین شده توسط تبلیغ کنندگان را ارزیابی می کند.
سپس الگوریتم مرتبط ترین تبلیغات را در صفحه نمایش می دهد.
تبلیغات خرید گوگل
برای این تبلیغات، Google از دادههای محصولی که از طریق حساب Merchant Center خود ارسال میکنید استفاده میکند:
حساب Merchant Center
زمانی که کاربر محصولی را جستجو میکند ، الگوریتم Google عبارت جستجو را با دادههای محصول شما مقایسه میکند.
سپس تبلیغات را بر اساس ارتباط ، مبلغ پیشنهادی و رتبه بندی مشتری محصول رتبه بندی می کند.
محصولات با رتبه برتر در چرخ و فلک خرید ظاهر می شوند.
تبلیغات ویدیویی گوگل
این تبلیغات هم از شاخص های جمعیتی و هم از هدف گذاری مبتنی بر علاقه استفاده می کنند.
Google محتوای ویدیویی را که بیننده تماشا می کند و تعاملات ویدیویی قبلی آنها ارزیابی می کند.
بر اساس این عوامل و معیارهای مخاطب خاصی که تعیین کردهاید (مانند سن، جنسیت یا علایق) ، Google تصمیم میگیرد که آیا تبلیغ شما مناسب است یا خیر؟
سپس ترکیب پیشنهاد شما و امتیاز کیفیت تعیین می کند که تبلیغ شما نمایش داده شود ، و چه جایی در ویدیو ظاهر شود. ( قبل از ویدئو ، در طول نمایش ویدئو و یا در پس پایان نمایش ویدئو )
تبلیغات اپلیکیشن گوگل
تبلیغات برنامه Google به طور خودکار در قالبهای مختلف و برای پلتفرمهای مختلف با استفاده از ایدههای متنی ، تصاویر و ویدیوهایی که ارائه میکنید تولید میشوند.
سپس این تبلیغات بر اساس رفتار کاربر ، سابقه جستجو و سایر عوامل زمینه ای (مانند مکان، نوع دستگاه و زمان روز) هدف قرار می گیرند.
این الگوریتم پیشنهاد قیمت و امتیاز کیفیت شما را برای قرار دادن آگهی در اکوسیستم Google در نظر می گیرد.
ترکیب های مختلف را آزمایش می کند تا با موثرترین تبلیغ ، به مرتبط ترین مخاطبان برسد.
آیا تبلیغات گوگل ( گوگل ادز ) ارزشش را دارد؟
طبق برآورد گزارش تاثیر اقتصادی Google ، به ازای هر 1 دلاری که یک کسب و کار در تبلیغات Google خرج می کند ، 8 دلار از طریق جستجوی Google سود دریافت می کند.
Google و YouTube روزانه میلیاردها جستجو را پردازش می کنند.
شبکه نمایش Google به بیش از 90٪ از کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی دارد.
این دسترسی وسیع پتانسیل بینظیر تبلیغات با Google را برجسته میکند.
گوگل ادز دسترسی بالا و انعطاف پذیری برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه بر اساس رفتارها ، علایق و الگوهای جستجو را ارائه می دهد.
با پیوند دادن Google Ads به Google Analytics ، می توانید بینش عمیقی در مورد عملکرد کمپین خود به دست آورید.
این به شما امکان می دهد تبلیغات خود را در زمان واقعی بهینه کنید و نتایج را به حداکثر برسانید.
بله، برای شروع با Google Ads باید از قبل سرمایه گذاری کنید.
اما پتانسیل آن برای سود آوری و رشد آن را به ابزاری موثر تبدیل می کند که اغلب ارزش آن سرمایه گذاری اولیه را دارد.
هزینه تبلیغات در گوگل ادز چقدر است؟
هزینه های تبلیغات گوگل بسته به عواملی مانند نوع تبلیغ ، صنعت ، مکان و رقابت می تواند بسیار متفاوت باشد.
به طور متوسط، مشاغل بین 1 تا 2 دلار برای هر کلیک برای تبلیغات جستجو هزینه می کنند.
کمتر از 1 دلار برای تبلیغات نمایشی پرداخت میکنند.
با این حال، صنایع بسیار رقابتی مانند بیمه یا خدمات حقوقی می توانند CPC را تا 50 دلار ببینند.
از آنجایی که هزینه های Google Ads ثابت نیستند و می توانند بر اساس تقاضا در نوسان باشند، بودجه شما می تواند از 50 دلار در ماه تا هزاران دلار برای کمپین های بزرگتر متغیر باشد.
آماده راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل خود هستید؟
برای نمایش تبلیغات در جستجوی Google ، با راهاندازی حساب Google Ads و ایجاد یک کمپین شروع میکنید.
این فرآیند شامل تعریف اهداف کمپین شما ، انتخاب کلمات کلیدی مورد نظر ، ایجاد نسخه تبلیغاتی و تنظیم بودجه شما خواهد بود.
اما حتی قبل از آن ، شما می خواهید یک استراتژی تبلیغاتی بر اساس تحلیل رقابتی ایجاد کنید.
برای ایجاد این استراتژی تبلغاتی از خودت بپرس :
- رقبای شما روی چه کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند؟
- آنها از چه نوع کپی تبلیغاتی در کمپین های خود استفاده می کنند؟
- چقدر برای یک کلیک تبلیغاتی پرداخت می کنند؟
این ها سوالاتی هستند که میتواندد بشه ما در زمینه ایجاد تبلیغات گوگل بسیار کمک کننده باشند.
امیدوارم این پست به خوبی توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد و در رفع مشکل شما کمکی کرده باشد..
منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده ی شما عزیزان هستیم.
بدرود 👋
درباره نرگس حاجی حسینی
نرگس حاجی حسینی هستم. فارقالتحصیل مهندسی نرم افزار درسال 1402 . در حوزه طراحی وب و تولید محتوا حدود 2سال فعالیت دارم. علاقه مند به طراحی سایت وهمیشه در دنیای تکنولوژی به دنبال اپدیت نگه داشتن خودم هستم.در تیم آکادمی ساسان درویش پور به عنوان نویسنده و تولید کننده محتوا در خدمت شما عزیزان هستم
نوشتههای بیشتر از نرگس حاجی حسینی
دیدگاهتان را بنویسید