وبسایت یا اینستاگرام؟کدام بهتره؟
وبسایت یا اینستاگرام؟کدام بهتره؟
سلام به تمامی همراهان خوب وبسایت ما 😘😍
برای همه مالکان کسب و کار این سوال پیش اومده که ” سایت یا اینستاگرام؟” ” کدام بهتره؟”
قطعا داشتن حساب کاربری در اینستاگرام برای کسب و کارهایی که به تازگی راه اندازی شده اند امری ضروری است.
ما امروز قراره علاوه بر سوال ” سایت یا اینستاگرام ؟ کدام بهتره ؟ ” به سوالات دیگری که در این زمینه پیش میاد جواب بدیم.
سوال های پیشرو سؤالات بازاریابی مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند، به خصوص که اکانت های رسانه های اجتماعی همچنان محبوبیت خود را افزایش می دهند.
سوالاتی مثل :
❓سایت ها برای کسب و کارهای کوچک چقدر اهمیت دارند؟
❓آیا سایت ها منسوخ می شوند؟
❓ آیا رسانه های اجتماعی جایگزین سایت ها می شوند؟
با ما همراه باشید تا به جواب همه سوالات برسیم 👇
سایت یا اینستاگرام ؟ کدام بهتره ؟
اینستاگرام این رسانه ی اجتماعی یک ابزار عالی برای بازاریابی است.
این رسانه به شما کمک می کند به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید، جامعه ای پیرامون برند خود ایجاد کنید، روابط را رشد دهید و محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید.
اینستاگرام سرگرم کننده و حتی اعتیاد آور است.
گیر افتادن در لایک ها و فالورهای خود و درگیر شدن با مخاطبانتان آسان است.
داشتن حساب اینستاگرام بستری را فراهم میکنند که در آن کسب وکار شما دیده و شنیده میشود و میتوانید یک برند موفق برای کسبوکار آنلاین خود رشد دهید.
اما آیا یک حساب اینستاگرام تمام چیزی است که کسب و کار شما به آن نیاز دارد یا ارزشی در سایت وجود دارد که حساب های رسانه های اجتماعی شما نتوانند ارائه دهند؟
به نظر می رسد نظر عموم مردم این است که وبسایت ها به جایی نمی رسند.
در حالی که داشتن حساب رسانه ی اجتماعی اینستاگرام مطمئناً قدرتی برای کسب و کار کوچک شما است ، یک وبسایت ارزشی دارد که اینستاگرام نمی تواند ماهیت این ارزش را ارائه دهد
در این پست، ما قصد داریم در مورد برخی از مهم ترین دلایلی که چرا کسب و کار شما همچنان به یک وبسایت نیاز دارد و اینکه چگونه وبسایت ها شما را برای ایجاد یک پلتفرم آنلاین موفق تنظیم می کنند، بحث کنیم.
ادامه این پست رو از دست ندید 😘 😉
اگر نمیدونی وبسایت چیه؟ مقاله وبسایت چیست؟ کافیه رو لینک بزنی و5دقیقه وقت بزاری ارزشش رو داره!
وبسایت یا اینستاگرام؟کدام بهتره؟
چه چیزی یک وبسایت را آنقدر ارزشمند میکند که نمی تواند با اینستاگرام جایگزین شود؟
دلایل زیادی سبب با ارزش شدن وبسایت نسبت به حساب اینستاگرام میشود که ما در قصد داریم چند تا از مهم ترین دلایل رو براتون بررسی کنیم.
در آخر هم به این نتجیه میرسیم که ” وبسایت یا اینستاگرام؟کدام بهتره؟”
1 . شما مالک رسانه های اجتماعی خود نیستید، اما مالک وبسایت خود هستید.
به این فکر کنید که چقدر زمان روی پلتفرمی سرمایه گذاری می کنید که واقعاً به شما تعلق ندارد.
حساب های اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک و توییتر شما متعلق به شخص دیگری است و انگار شما فضایی را از مالک اصلی اجاره کردهاید.
این معناست که اگر خلاف قوانین مالک اصلی عمل کنید حسابهای رسانههای اجتماعی شما میتوانند در هر زمانی بسته، مسدود یا سانسور شوند و بهعنوان یک صاحب کسبوکار کوچک، هیچ کاری نمیتوانید در مورد آن انجام دهید.
وقتی اینستاگرام و فیسبوک برای یک روز از کار میفتند، ممکن است احساس کنید کل کسب و کار شما هم در حال سقوط است.
مگر اینکه روشهای جایگزینی برای بازاریابی کسب و کار خود داشته باشید….
مثل یک وبسایت!
به همین دلیل است که داشتن یک وبسایت خوب برای کسب و کارتان بسیار مهم است.
هنگامی که یک وبسایت جدید برای کسب و کار خود راه اندازی می کنید، صاحب آن پلتفرم آنلاین هستید.
این بدان معنی است که شما هرگز محتوای وبسایت خود را از دست نمی دهید، هرگز نگران بسته شدن یا مسدود شدن آن نخواهید بود، و می توانید هر آنچه را که دوست دارید در وبسایت به اشتراک بگذارید.
مطمئناً، میتوانید کار خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، اما مشتریان بالقوه شما باید پستهای متعددی را بررسی کنند تا همه چیزهایی را که تا به حال ایجاد کردهاید ببینند.
این کار برای یک فرد معمولی خیلی زیاد است.
با این حال، اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای به اشتراک گذاشتن پشت صحنه ، کار در حال انجام یا نظرخواهی از مخاطبان خود در مورد محصولی است که در حال طراحی آن هستید.
باید بگم که در صورت داشتن وبسایت اگر عملی خلاف قوانین موتورهای جست و جو مثل گوگل انجام دهید که وبسایت شما اسپم شود ممکن است باعث بسته شده و یا حتی حذف شدن وبسایت شما بشود.
یکی از عمل هایی ک باعث اسپم شدن وبسایت شما میوشد محتوای کپی است.
2 | وب سایت شما قوی ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ شماست.
هم وبسایت ها و هم رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام ابزارهای بازاریابی قدرتمندی هستند.
با این حال، یکی از دلایلی که یک وبسایت قوی ترین ابزار بازاریابی دیجیتال شما در نظر گرفته می شود این است که به شما امکان می دهد از عملکرد سئو استفاده کنید.
اینستاگرام راه خوبی برای به اشتراک گذاشتن محتوا با مخاطبان جدیدی است که در غیر این صورت ممکن است شما را پیدا نکنند، اما همچنان محدود به مخاطبانی هستند که فقط در آن پلتفرم اجتماعی عضو هستند.
اینستاگرام در مقایسه با پلتفرمهای جستجویی مانند Google محدودیتی برای دسترسی شما ایجاد میکند.
اینستاگرام به مشتریان بالقوه شما اجازه می دهد تا بیشتر در مورد شما بدانند، یک کپشن مناسب فقط می تواند چیزهای زیادی را به آنها بگوید، در حالی که وبسایت شما به عنوان تجربه ای عمل می کند که مشتری بالقوه شما می گیرد.
یک وبسایت که قوی ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ شماست، به شما امکان می دهد تا کسب و کار خود را از طریق سئو ، کپی رایتینگ و برندسازی بازاریابی کنید.
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو ، فرآیندی است که در آن شما وبسایت خود را بهینه می کنید تا وبسایت به راحتی توسط مشتریان ایده آل شما از طریق موتورهای جستجو و نتایج جستجوی ارگانیک پیدا شوند.
هرچه امتیاز سئو شما بالاتر باشد به کسب و کار شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه ای که در غیر این صورت از وجود شما اطلاعی نداشتند، پیدا شوند.
این به ویژه برای مشاغل آنلاین یا مشاغلی که مکان فیزیکی یا ترافیک زیادی ندارند مفید است.
نکته جالب در مورد سئو برای وبسایت شما این است که با سئو بالا شما رشد می کنید، سئو را پرورش می دهید و به طور مداوم آن را بهبود می بخشید.
وبسایت های تازه تاسیس نیز باید از همان اول بر روی سئو وبسایت خود کار کنند تا بتوانند نظر موتور جستوجو گوگل را به خود جلب کنند
سطوح بسیار زیادی از بهینه سازی موتورهای جستجو و راه های مختلفی وجود دارد که می توانید رتبه وبسایت خود را در گوگل و سایر موتورهای جستجو افزایش دهید.
سئو فرآیندی است که به مهارت و استراتژی نیاز دارد و چیزی است که می توانید به طور مداوم در آن بهبود ببخشید.
در حالی که بسیاری از موفقیت های بازاریابی رسانه اجتماعی اینستاگرام به محبوبیت، معیارهای بیهودگی و خدایان الگوریتم اینستاگرام بستگی دارد.
من به شما پیشنهاد میکنم با کمک یک متخصص سئو وبسایت میتوانید به درامدهای میلیونی برسید شاید بگید خواب خیالی هست ولی واقعیت یه چیز دیگر هست.
وبسایت یا اینستاگرام
3 | وبسایت از یک قیف فروش برای هدایت شما به سمت فروش محصول استفاده میکند.
رسانه اجتماعی اینستاگرام میتواند محتوای عالی از جمله تصاویر زیبا و زیرنویسهای متفکرانه درباره کسبوکار و خدمات شما ارائه دهد ، این در واقع تنها اولین مرحله از قیف فروش شما است.
قیف فروش محصول
در مورد آن فکر کنید.
هنگامی که مخاطب برای اولین بار وارد صفحه اینستاگرامی می شود که برای یک برند است و آن تبلیغ میکنید ، فکر بعدی او معمولاً این است که بیشتر در مورد این تجارت و خدماتی که آنها ارائه می دهید بیاموزد.
و به طور معمول ، زمانی که می خواهند جدی شوند و در مورد یک کسب و کار بیشتر بدانند، به وبسایت ما مراجعه می کنند.
این بدان معنی است که اینستاگرام و دیگر رسانه های اجتماعی راه های خوبی برای جذب مشتریان بالقوه و جذب مخاطبان شما هستند ، اما وبسایت شما واقعاً جایی است که می خواهید فروش خود را افزایش دهید.
بنابراین بدون وب سایت، مرحله بعدی چیست؟ برای دریافت اطلاعات پیام میدهند؟
قطعا همینطور است.
اما آیا این یک روش حرفه ای است که می خواهید خود و کسب و کارتان را مدیریت کنید؟
تا چه مدت می توانید با این روش بدون سیستم مدیریت پروژه همراه باشید تا به پرسش ها پاسخ دهید؟
این یکی دیگر از دلایل حیاتی بودن وبسایت ها برای کسب و کارهای کوچک است.
آنها یک پلتفرم حرفه ای و کارآمد ارائه می دهند که مشتریان بالقوه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و خدمات شما به آن مراجعه کنند.
این قیف فروش به طور استراتژیک مشتریان شما را از طریق صفحات وبسایت شما که برای فروش باید ببینند هدایت می کند.
سپس، در پایان قیف، وبسایت شما میتواند مکانی را فراهم کند که این مشتریان بتوانند با شما در تماس باشند یا از طریق فرم تماس ، تعیین وقت ، یا خرید محصول از شما ، با شما تماس بگیرند یا از شما خرید کنند.
در حالی که رسانههای اجتماعی برای جذب سرنخ عالی هستند .
اینستاگرام فقط سیستمی ندارند که بتوانید یک قیف فروش سفارشی ایجاد کنید تا فروش را ببندید.
به طور خلاصه و روان باید بگویم که مخاطبان ابتدا با بازدید از صفحه اینستاگرام شما جذب میشوند و برای اطلاعات بیشتر به سراغ وبسایت شما میآیند.
بعد از بازدید از وبسایت مشتری در فرآیند خرید میفتد.
میتواند محصول را سفارش دهد در سبد خرید خود نگهدارد و در آخر خرید را نهایی کند.
اما اگر وبسایت نداشته باشید و به صفحه اینستاگرام بسنده کنید مشتری باید از طریق دایرکت این پلتفرم با شما در ارتباط باشد که این روش بعد از افزایش میزان مشتری بسیار سخت است.
به خاطر حجم بالای پیام ها شما دیرتر میتوانید به مشتری پاسخ دهید و مشتری باید ساعت ها و یا حتی روزها منتظر دریافت پاسخ از طرف شما بماند.
4 | وبسایت شما را بهعنوان یک کسب و کارحرفهای معرفی میکند.
در حالی که حساب رسانه ی اجتماعی اینستاگرام ابزار عالی برای بازاریابی است ، اما وقتی صحبت از موقعیتیابی خود به عنوان یک کسب و کار حرفهای به میان میآید ، به سادگی نمیتوان به آن تکیه کرد.
مطمئناً، صفحه اینستاگرام شما میتواند به زیبایی تنظیم شود و کپشنهای آموزندهای داشته باشد که ارزش زیادی ارائه دهد و باعث جذب مخاطب میشود.
اما باید بدانید یک وبسایت حرفه ای و زیبا که با داشتن مشاوره دریافت اینماد اعتماد حداکثری مخاطب را جلب کند برای کسب و کار شما بسیار حرفه ای تر است.
وبسایت یک پلتفرم آنلاین حرفه ای است که کسب و کار شما را یک قدم ( یا دو قدم ) در صنعت خودتان بالاتر میبرد.
یک وبسایت اطلاعاتی ، در مورد کسب و کار و خدمات شما به صورت سازماندهی شده ارائه می دهد که بررسی این اطلاعات برای مشتریان بالقوه آسان است.
همچنین راهی برای این مشتریان فراهم می کند تا به راحتی با شما در تماس باشند و بتوانند از شما محصولی را رزرو کنند.
یک وب سایت احساس اعتماد و ثبات را برمی انگیزد.
این به این دلیل است که وبسایت ها سرمایه گذاری در زمان و پول شما هستند.
این نشان می دهد که شما در مورد کاری که انجام می دهید جدی هستید و به این زودی به جا نخواهید زد.
مشتریان می توانند به این دلایل به شما اعتماد کنند.
از طرف دیگر، یک حساب رسانه اجتماعی رایگان است و می توان آن را در هر زمانی راه اندازی یا متوقف کرد.
این را می توان به عنوان عدم تعهد تلقی کرد که میتواند به ضرر کسب و کارتان باشد.
در حالی که اگر طراحی وبسایت کسب و کارتان را بخواهید به دست یک طراح وبسایت بسپارید باید هزینه پرداخت کنید.
همین پرداخت هزینه میتواند شما را در پیشبرد کارتان مسمم تر کند.
5| وبسایت را میتوان به روز رسانی کرد.
زمانی که شما یک محصول را وبسایت خود قرار میدهید در صورت افزایش یا کاهش قیمت آن ، اتمام موجودی ، تخفیفات و…. به راحتی میتوانید آن محصول را ویرایش کنید.
در حالی که اگر در صفحه اینستاگرام برند خود یک محصولی را معرفی کرده باشید دیگر امکان ویرایش محصول وجود ندارد مگر حذف آن.
الان وقت آن است یه سوال اصلی پاسخ دهیم :
وبسایت یا اینستاگرام؟ کدام بهتر است؟
در این پست به طور همزمان از معایب و مزایای داشتن یک صفحه اینستاگرام و وبسایت صحبت کردیم.
فهمیدیم که داشتن یک صفحه اینستاگرام به جذب مخاطب کمک میکند اما وبسایت است که اعتماد مخاطب را جلب و او را به مشتری بالقوه تبدیل میکند.
با این که به راحتی در اینستاگرام میتوان از ساعات کاری و روند کاری یک برند مطلع شد اما وبسایت است که کسب و کار شما را حرفهای میکند.
در صفحه اینستاگرام میتوان تصاویر زیبا و کپشن های خاص نوشت و محصول را به اشتراک گذاشت اما ویرایش محصول در وبسایت آسان است و در اینستاگرام امکانش نیست یا بهتر بگویم سخت تر است.
رسانه اجتماعی اینستاگرام اعتیاد آور است و در صورت افزایش حجم پیام ها رسیدگی و پاسخگویی مشکل است درست برعکس وبسایت.
در آخر…
به طور خلاصه باید بگویم داشتن وبسایت و صفحه اینستاگرام به طور همزمان برای یک کسب و کار لازم است.
چرا که پیشبرد هر دوی آن ها به کمک هم میتوانند باعث موفقیت و سوددهی آن کسب و کار شود.
امیدوارم این پست به خوبی توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد.
منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده ی شما عزیزان هستیم.
بدرود 👋
درباره نرگس حاجی حسینی
نرگس حاجی حسینی هستم. فارقالتحصیل مهندسی نرم افزار درسال 1402 . در حوزه طراحی وب و تولید محتوا حدود 2سال فعالیت دارم. علاقه مند به طراحی سایت وهمیشه در دنیای تکنولوژی به دنبال اپدیت نگه داشتن خودم هستم.در تیم آکادمی ساسان درویش پور به عنوان نویسنده و تولید کننده محتوا در خدمت شما عزیزان هستم
نوشتههای بیشتر از نرگس حاجی حسینی
دیدگاهتان را بنویسید