جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • طراحی وبسایتداغ
    • طراحی سایت در تبریزجدید
  • خدمات سئو سایت
    • سئو سایت در تبریزداغ
  • خدمات آکادمیجدید
    • خرید هاست پر سرعتداغ
    • خرید سرور مجازیجدید
    • پشتیبانی سایت وردپرسیجدید
    • پاکسازی سایت ویروسیداغ
  • آموزش های رایگانجدید
    • آموزش وردپرس رایگان
    • آموزش طراحی سایت رایگان
    • آموزش رایگان امنیت وردپرس
    • آموزش رایگان سرور مجازی
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:60)
  • 09224638067
  • sasandarvishpour.academy@gmail.com
  • مقالات رایگان
  • پرتال هاستینگ
  • علاقمندی ها
0
آکادمی ساسان درویش پور
  • خانه
  • طراحی وبسایتداغ
    • طراحی سایت در تبریزجدید
  • خدمات سئو سایت
    • سئو سایت در تبریزداغ
  • خدمات آکادمیجدید
    • خرید هاست پر سرعتداغ
    • خرید سرور مجازیجدید
    • پشتیبانی سایت وردپرسیجدید
    • پاکسازی سایت ویروسیداغ
  • آموزش های رایگانجدید
    • آموزش وردپرس رایگان
    • آموزش طراحی سایت رایگان
    • آموزش رایگان امنیت وردپرس
    • آموزش رایگان سرور مجازی
ثبت نام | ورود
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید
[wcas-search-form]

وبلاگ

آکادمی ساسان درویش پور > آموزشگاه رایگان آکادمی ساسان درویش پور > آموزش رایگان سئو > الگوریتم کوآتی چیست؟

الگوریتم کوآتی چیست؟

6 آبان 1402
ارسال شده توسط ساسان درویش پور
آموزش رایگان سئو، همه مقالات
الگوریتم کواتی چیست؟|جایگزین الگوریتم پاندا کواتی چیست؟| اکادمی ساسان درویش پور

الگوریتم کوآتی چیست؟✅ همه چیز درباره الگورتیم کوآتی

سلام به همراهان همیشگی وبسایت آکادمی ساسان درویش پور

ما در قسمتی از پست ” یک پست وبلاگ باید چند کلمه باشد؟ “  درباره الگوریتم کوآتی صحبت کردیم.

برای چند تا از عزیزان سوال شد که این الگوریتم چی هست و برای چی استفاده میشه

این شد که ما تصمیم گرفتیم یک پست کامل و مجزا درباره این الگورتیم برای شما خوبان بزاریم.

پس تا اخر این پست همراه ما باشید.

الگوریتم کوآتی گوگل (coati) چیست؟

گوگل برای رتبه دهی به صفحات سایت از مجموعه قوانینی کمک می گیرد که به این قوانین الگوریتم می گویند.

الگوریتم‌های گوگل ثابت نیستند و روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند.

به عبارت دیگر گوگل برای نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربر، در تلاش است تا الگوریتم‌هایش را ارتقا دهد.

اگر با سئو سایت آشنایی داشته باشید، حتما الگوریتم پاندا گوگل را هم می‌شناسید.

داستان الگوریتم پاندا در سئو، از سال ۲۰۱۲ شروع شد و به محض انتشار این الگوریتم، رتبه‌بندی سایت‌ها با تغییرات اساسی مواجه شد.

 به طور خلاصه الگوریتم پاندا، باعث شد تا رتبه‌بندی صفحات سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل، قانونمندتر شود.

 یعنی کارشناسان سئویی که تا قبل از الگوریتم پاندا می‌توانستند با روش‌های سئو کلاه سیاه(Black hat) به راحتی سایتی را حتی اگر ضعیف بود و محتوای باکیفیتی نداشت،به نتایج اول گوگل برسانند، حالا مجبور بودند روش کار خود را طبق الگوریتم پاندا تغییر دهند و در غیر این صورت سئو سایتشان با شکست مواجه میشد.

در نوامبر سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰ سال بعد از معرفی و انتشار الگوریتم پاندا، گوگل بازنشستگی الگوریتم پاندا را اعلام کرده و الگوریتم دیگری را به جای آن معرفی کرده است.
این الگوریتم که جایگزین پاندا شده، نامش Coati است.

 در این مقاله به معرفی الگوریتم Coati می‌پردازیم و با این آن بیشتر آشنا می‌شویم.

الگوریتم-پاندا-چیست؟ |آکادمی ساسان درویش پور

اما قبل از آن باید ببینیم الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندای گوگل برای جلوگیری از توسعه محتوای نامطلوب و ضعیف در صفحه نتایج ایجاد شد.

نیاز مخاطب برای گوگل یک اولویت بسیار مهم تجاری است.

گوگل همواره می‌خواهد اطلاعاتی به کاربرانش ارائه دهد که نیازهای آن‌ها را رفع کند.

ارائه اطلاعات مفید، به‌روز، مستند و علمی به کاربران چیزی است که تجارت گوگل را زنده نگه می‌دارد.

Google Panda یک به‌روزرسانی الگوریتم اصلی بود که بر رتبه‌بندی جستجو برای 11.8٪ از جستجوها در ایالات متحده تأثیر گذاشت. 

Google  میگوید  پاندا برای کاهش رتبه‌بندی سایت‌های با کیفیت پایین طراحی شده است و رتبه‌بندی بهتر را به سایت‌های با پاداش می‌دهند.

 وظیفه اصلی الگوریتم‌های پاندا طبقه‌بندی نتایج بر اساس کیفیت محتوای وبسایت‌هاست.

کیفیت محتوا روی رفتار کاربران انسانی سنجیده می‌شود.

سایت‌هایی که از الگوریتم پاندا تأثیر گرفتند  و جایگاهشان افت پیدا کرده است  می‌توانند اقدامات مختلفی برای جبران افت رتبه خود انجام دهند؛ اقداماتی برای بهبود رابط کاربری مانند بازسازی صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت دارند، اضافه کردن محتوای باکیفیت، حذف کلمات کلیدی که زیاد تکرار شده‌اند و….

این الگوریتم رسماً در 23 فوریه 2011 شروع به کار کرد، اما تا 24 فوریه 2022 بیشتر دوام نداشت

پاندا فقط بر اصل محتوا تأثیر نداشت.

وبسایت‌ها در اندازه‌های مختلف، در هر کسب و کاری ، گرفتار این الگوریتم شدند.

گزارش‌های زیادی با خبر از کار افتادن شرکت‌های زیادی به گوش میرسید، چون این شرکت ها سال‌ها به ترافیک گوگل متکی بودند. زمانی که این ترافیک از بین رفت، کسب و کار آنها هم سقوط کرد.

پس از راه اندازی اولیه، گوگل چندین به روز رسانی پاندا به صورت تقریبا ماهانه برای دو سال آینده اعلام کرد. 

 وبسایت‌هایی که تحت تأثیر Google Panda Update قرار گرفته‌اند، به‌صورت خودکار توسط این الگوریتم افت رتبه داشته اند.

یعنی این که هیچ یک از کارمندان گوگل برای ایجاد رتبه های پایین تر اقدام دستی انجام ندادند.

 هر سایتی که توسط پاندا ضربه خورد، احتمالاً گرفتار پنالتی گوگل شده است.

الگوریتم پاندا به چه هدفی ایجاد شد؟

هدف الگوریتم پاندا افزایش کیفیت نتایج جستجو و رضایت کاربران است.

 با به‌روزرسانی پاندا، جستجوگر وبسایت‌های باکیفیت بیشتری را در نتایج جستجو می‌بیند، زیرا و‌سایت‌های با کیفیت پایین به انتهای صفحات نتایج جستجو (SERP) منتقل می‌شوند.

هر صفحه باید هدفی برای کاربر نهایی داشته باشد، نه اینکه فقط برای یک کلمه کلیدی خاص به دنبال کسب رتبه باشد.

 پاندا می تواند بر تک تک صفحات با محتوای ضعیف تأثیر بگذارد و در موارد فاحش، به طور بالقوه ارزش کل دامنه را به دلیل الگوهای مکرر محتوای ضعیف، تکراری و بی‌کیفیت کاهش دهد.

همیشه مراقب باشید به طور ناخواسته محتوای تکراری در وبسایت خود منتشر نکنید.

مراقب نسبت تبلیغات خود باشید تا مطمئن شوید که زمان بارگذاری و تجربه کاربری شما توسط تبلیغات بیش از حد صدمه نمی بیند.

 از ابزار گوگل وب مستر برای اطمینان از عملکرد بهینه وبسایت و ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربر استفاده کنید.

 به روز رسانی این الگوریتم اهداف بسیار روشنی داشت و آن کاهش رتبه برای سایت هایی که ارزش افزوده کمی کمی برای کاربران ارائه کرده، ازمطالب کپی شده سایت های دیگر استفاده نموده، غیر قابل اعتماد تلقی شدند، زیاد مفید نبودند، نسبت بالای تبلیغات به محتوا داشتند، به عبارت جستجو بی ربط بودند.

همچنین رتبه بندی بهتری برای سایت هایی که ارائه محتوای با کیفیت بالا برای کاربران داشتند و حاوی اطلاعات اصلی، مانند تحقیق، گزارش، تجزیه و تحلیل، جدول، مقایسه و … هستند.

همان طور که در قسمت عوامل مهم برای  پاندا یک سری موارد را به صورت خلاصه توضیح دادیم، اما در قسمت اهداف آپدیت پاندا به طور کامل و دقیق باید بدانیم به روز رسانی های گوگل پاندا چه وب سایت هایی را مورد هدف قرار می دهد.

اگه میخوای بدونی چه محتوایی باید برا وبسایتت بنویسی که مخاطب رو جذب کنه و محتوا باید چند کلمه باشه حتما یه سری به آموزش های رایگان بزن.

حالا که به طور مختصر اما مفید با الگوریتم پاندا آشنا شدید وقتشه بریم سراغ الگوریتم کوآتی.

با ما همراه باشید.

اگر میخوای یه سایت عالی با بهترین کیفیت داشته باشی و بتونی وبسایتت رو روی هاست پرسرعت معرکه و با سرعت بالا بیاری به نظرم وبسایت آکادمی ساسان درویش‌پور بهترین گزینه است.

الگوریتم کوآتی چیست؟ |آکادمی ساسان درویش پور

الگوریتم  کوآتی (Coati) چیست؟

همان طور که گوگل اعلام کرده است و در بخش قبل گفته ایم الگوریتم پاندا برای عملکرد بهتر  نیاز به آپدیت داشت و از آنجایی در سال 2022 الگوریتم پاندا منسوخ شد الگوریتم کوآتی روی کار آمد.

اکثر منابع معتبر سئو، معتقدند که الگوریتم Coati، تفاوتی با پاندا ندارد  اما باید بگویم کوآتی تکامل یافته گوگل پاندا است.

این به آن معناست که قواعد قبلی پاندا را پیروی می کند. 

الگوریتم کواتی به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی رتبه بندی بحساب می آید با این تفاوت که مانند سایر الگوریتم ها تا این لحظه نیاز نبوده بصورت یک بروزرسانی اصلی هسته منتشر شود زیرا پاندا پس از تغییرات و بروزرسانی های خود به این اسم تغییر نام یافت.

 برای شناخت بهتر الگوریتم کوآتی لازم است همان تعاریف گوگل پاندا را بدانید با این تفاوت که پاندا بنوعی دنبال تشویق برای ایجاد محتوای خوب بود و این موضوع می تواند به عنوان رویکرد الگوریتم کوآتی در نظر گرفته شود

. پاندا برای کاهش رتبه‌ سایت‌ های بی کیفیت طراحی شد، سایت‌ هایی که ارزش افزوده پایینی برای کاربران دارند و محتوا را از سایر وب‌سایت‌ ها کپی می‌ کنند.

بعضی دیگر معتقد هستند که کوآتی همان الگوریتم پاندا است.

 شاخص های پاندا در هسته اصلی گوگل وجود دارد اما حالا با نام کوآتی شناخته می شود.

طبق گفته هیونگ جین کیم، معاون جستجوی گوگل، در سخنرانی SMX Next

در حالی که این چیزی عملی یا چیزی نیست که لزوماً امروز مهم باشد، من فکر نمی‌کنم کسی در صنعت سئو تا به حال شنیده باشد که پاندا به Coati تبدیل شده است.
وی در خصوص الگوریتم کواتی گفت:
لازم است تمرکز خود را بر روی کاربر گذاشته و محتوای بسیار با کیفیت را برای آنها بنویسید.

ویژگی‌های الگوریتم کواتی

در حال حاضر ویژگی‌های مهم و اصلی  این الگوریتم فاش نشده است.

 اینکه چه تأثیری روی رتبه سایت‌ها می‌گذارد نیز مشخص نشده است.

اما وقتی گفته شد که به عنوان جانشین الگوریتم پاندا در موتور جست‌وجوی گوگل است یعنی این که که تأثیر بالایی در رتبه‌بندی سایت‌ها دارد.

نکته : ممکن است روش‌های قدیمی که برای تحت تاثیر قرار دادن الگوریتم پاندا استفاده میشد دیگر کارایی نداشته باشد.

برخی از ویژگی‌های الگوریتم کوآتی:

👈تمرکز اصلی محتوا باید بر روی رفع نیازهای کاربر باشد.

👈هرچه محتوا با کیفیت‌تر باشد و کاربر از محتوای نشان داده شده راضی‌تر باشد، این الگوریتم بیشتر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

👈طبق گفته‌های کیم، این الگوریتم نمونه بروز شده پاندا است پس می‌توان ویژگی‌های اصلی پاندا را نیز در این الگوریتم پیدا کرد. مهم‌ترین ویژگی پاندا تولید محتوای عالی و کیفیت است.

👈بر اساس ساختار الگوریتم پاندا، سایت‌هایی که محتوای بی‌کیفیت تولید می‌کنند جریمه (پنالتی) نمی‌شوند و فقط در رتبه‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند. در نتیجه کواتی هم سایت‌های بی‌کیفیت را جریمه نمی‌کند.

👈یکی از ویژگی‌های الگوریتم کواتی این است که سایت‌هایی که محتوای دسته اول و یونیک تولید می‌کنند را اعتبار بیشتری می‌دهد.

در نتیجه این سایت‌ها در رتبه‌بندی جایگاه بهتری پیدا می‌کنند.

👈الگوریتم پاندا در خصوص محتواهای کپی و یا ترجمه شده دقیق (ترجمه شده مستقیم از سایت‌های دیگر) به شدت سخت‌گیر بود. با توجه به ویژگی‌های الگوریتم کواتی می‌توان این نتیجه را گرفت که این الگوریتم قطعاً از پاندا سخت‌گیرتر خواهد بود.

الگوریتم Coati چگونه کار می‌کند؟

از آنجایی که گفتیم الگوریتم کوآتی آپدیتی از الگوریتم پانداست و یا به عبارت دیگر همان الگوریتم پانداست پس اهداف این الگوریتم همان اهداف الگوریتم پاندا است.

با این حساب بیاید ببینیم کواتی چه چیزهایی را مورد بررسی قرار میدهد

 

الگوریتم کوآتی چه فاکتورهایی را بررسی می‌کند؟

در زیر به برخی از مهم‌ترین عواملی که توسط الگوریتم کوآتی بررسی می‌شود، می‌پردازیم:

محتوای کم‌حجم (Thin Content)

وجود محتوای بسیار ضعیف با طول محتوای بسیار کم و بدون ذکر منبع موثق در و‌سایت‌ها.

محتوای تکراری (Duplicate Content)

یعنی این که دو محتوا مشابه یکدیگر در وبسایت باشد.

 معضل محتوای تکراری ممکن است در هر  وبسایت اتفاق بیفتد.

مثل زمانی  که وبسایت شما ۵ صفحه دارد و شما در هر صفحه جملاتی مشابه با اندکی تغییر نوشته‌اید.

برای مثال طراحی وبسایت در تهران/طراحی وبسایت در تبریز/ طراحی وبسایت در اصفهان و …

 

کیفیت محتوا (Content Quality)

منظور ارزشی است که یک محتوا دارد. محتوایی ک ارزش کمی دارد و دانش کمی به خواننده اضافه کند اصلا ارزشی ندارد.

اعتبار سایت (Trustworthiness)

منظور از آن محتوایی است که منابع آن‌ها قطعی و معتبر نیستند.

اگر سایت‌ها بخواهند از جریمه کوآتی در امان بمانند، باید همه تلاش خود را بکنند تا به عنوان مرجعی معتبر در صنف خود شناخته شوند تا کاربران راحت‌تر بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند و اطلاعات شخصی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

مزرعه/محیط محتوا  (Content Farm)

منظور صفحه هایی است که سطح کیفی بسیار پایین دارند و مطالب آن‌ها از سایت‌های دیگر جمع‌آوری می‌شوند.

معمولاً این‌گونه وبسایت‌ها تولیدکننده‌های محتوایی را استخدام می‌کنند که با دستمزد بسیار پایین محتوای گسترده و بی‌کیفیت برای وبسایت تولید می‌کنند.

هدف این‌گونه وبسایت‌ها رضایت و نیازهای مخاطب نیست، بلکه آن‌ها فقط می‌خواهند هر چیزی که مخاطب جستجو می‌کند در صفحه نتایج نمایش داده شوند.

محتوای باکیفیت پایین تولید شده توسط کاربران

قطعا شما هم وبسایت‌هایی را دیده اید که پست‌های وبلاگ مهمان را منتشر می‌کنند.

 پست‌هایی که درارای جملات کوتاه که فاقد هرگونه اطلاعات معتبر بوده و بیشتر نوعی اظهار نظر شخصی به شمار می‌روند.

نسبت بالای تبلیغ به محتوا

شاید شما هم پیج‌های بسیاری دیده‌اید که پر از تبلیغات پولی هستند در حالی که محتوای چندانی ندارند.

بهینه‌سازی بیش از حد (Over Optimization)

محتوایی که خوب بهینه‌سازی شده و مرتبط باشد می‌تواند عامل مهمی برای قرار گرفتن در جایگاه بالا در صفحه نتایج باشد.

 بهینه‌سازی بیش از حد موتور جستجو یعنی این که استفاده افراطی عواملی که باعث پیشرفت‌ سئو سایت می‌شوند.

در این مواقع همین بهینه‌سازی‌های بیش از حد به رتبه‌بندی آن آسیب جدی می‌رسانند.

بهینه‌سازی بیش از حد می‌تواند مخاطب شما را از دیدن ارزش واقعی محتوای شما محروم کند و همین امر می‌تواند بر رنکینگ طبیعی سایت اثر منفی بگذارد.

سیگنال‌های کاربران (User Signals)

بسیاری از کاربران هستند که روزانه وبسات‌هایی را به علت کیفیت پایین به طور مستقیم یا با افزونه های کروم مسدود میکنند..

عدم تطابق با سوال / هدف مدنظر کاربر

منظور صفحاتی است که در انکرتکست رپوتاژ خود یک محتوایی گذاشته اند که کاربر فکر میکند با کلیک بر روی آن به آنچه که میخواهد میرسد اما وقتی روی مطلب کلیک میکند محتوا با آنچه که نشان میدهد فرق دارد.

برای مثال وب‌سایتی که ادعا می‌کند برای یک جشنواره تخفیفاتی در نظر گرفته در حالی که وقتی شما آن‌ها را باز می‌کنید هیچ خبری از کوپن تخفیف نیست.

اگر نمیدونی چه جوری باید رپورتاژ آگهی بنویسی یکسری ترفندهای رپروتاژی رو براتون اماده کردیم که میتونی ازشون استفاده کنی.یادتون باشه محتوای رپورتاژیتون باید کاربرپسند باشه.

در طول این مقاله با دو نوع از الگوریتم های مهم رتبه بندی گوگل آشنا شدیم.

اگر چه مقدار شباهت این دو الگورتیم زیاد بود اما تفاوت هایی هم داشتند.

امیداریم این پست بتواند دانش شما نسبت به سئو و موارد ریزو درشت آن را بیشتر کند.

منتظر نظرات ، پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

بدرود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
درباره ساسان درویش پور

ساسان درویش پور هستم متخصص سئو و طراح سایت های وردپرسی میباشم.برنامه نویسی وطراحی سایت را از سال 1396 شروع کرده ام.هدف آکادمی ساسان درویش پور ارائه خدمات به مشتریان در زمینه سئو،طراحی وب و... همچنین تربیت هنرجوهای متخصص و ورود به بازارکار با دانش کافی را دارد.امیدوارم ما را در این راه همراهی کنید.

نوشته‌های بیشتر از ساسان درویش پور
قبلی مقایسه‌ی جامع رنک مث و یواست سئو
بعدی افزونه یوست سئو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

سرور مجازی ایران
خرید سرور مجازی ایران
کانفیگ امنیتی
کانفیگ امنیتی ایران
هاست وردپرس
خرید هاست پرسرعت وردپرسی
پاکسازی کانفیگ امنیتی
پاکسازی سایت هک شده
دسته‌ها
  • آموزش اشکالات رایج وردپرس
  • آموزش رایگان امنیت وردپرس
  • آموزش رایگان بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ
  • آموزش رایگان سئو
  • آموزش رایگان سرور مجازی
  • آموزش رایگان گرافیک
  • آموزش رایگان هاست دایرکت ادمین
  • آموزش رایگان هاست سی پنل
  • آموزش طراحی سایت رایگان
  • آموزش وردپرس رایگان
  • اخبار تکنولوژی
  • طراحی سایت
  • همه مقالات

گروه دیجیتال مارکتینگ ساسان درویش پور با بیش از 7 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و بهینه سازی وبسایت که توانسته ایم با توجه درخواست مشتری بهترین ها را با کمترین تعرفه ممکن برای مشتریان فراهم نمائیم.آکادمی ساسان درویش پور یک انتخاب بسیار مهیج برای رونق کسب و کار شما در فضای اینترنت میباشد.
ما میتوانیم سبک کسب و کار شما رو متحول کنیم فقط کافیست ما را برای مشاوره انتخاب کنید.

دسترسی سریع
  • دوره ها و افزونه ها
  • وبلاگ
  • تماس با ما
  • تبریز-نصف راه- روبروی شهرداری منطقه 4تبریز-ساختمان تجاری مهدیه طبقه6 واحد B
  • 09224638067
  • sasandarvishpour.academy@gmail.com
نمادها
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به آکادمی ساسان درویش پور میباشد. 1402 ©
ورود
استفاده از شماره تلفن
آیا هنوز عضو نشده اید؟ ثبت نام کنید
ثبت نام
قبلا عضو شده اید؟ ورود به سیستم
محافظت توسط   

رزرو سایت

رزرو سایت